یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ آگهی؛ قاتلان بی رحم رپرتاژتان را بشناسید

اگر شما از اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ آگهی آگاهی داشته باشید قطعاً در طول مسیر آن دچار هیچ گونه اشتباهی نخواهد شد و مسیر را به درستی می پیمایید. تولید کنندگان محتوای رپرتاژ آگهی ممکن است مرتکب اشتباهات زیادی شوند که ما در ادامه این مقاله چند نمونه از مهمترین این اشتباهات را معرفی خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که انجام هر نوع اشتباهی چه کوچک و چه بزرگ توانایی این را دارد که زحمات تولید کننده محتوا را در راستای نوشتن یک رپرتاژ یونیک و دست اول ضایع کند. بنابراین لازم است شما اطلاعات و آگاهی های خود را در زمینه اشتباهات رایج تولید محتوای رپرتاژ آگهی ارتقا دهید و به عبارتی دیگر قاتلان بی رحم رپرتاژ تان را بشناسید.
رپرتاژ آگهی توانایی این را دارد که فضای بسیار مناسب و به جایی را برای تبلیغات غیر مستقیم کسب و کارها ایجاد کند در طی سال های اخیر تاثیرگذاری بسزا و مطلوب آن بر همگان ثابت شده است. ضمن اینکه همه به این باور رسیده اند که رپرتاژ آگهی مزیت های بیشتری نسبت به تبلیغات مستقیم دارد. از این رو باید افرادی که در زمینه تولید محتوای رپرتاژ آگهی فعالیت می کنند نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا به هیچ وجه مرتکب اشتباهات رایج تولید محتوای رپرتاژ آگهی نشوند. شما می توانید با دنبال کردن مقاله امروز ما، قاتلان سرشناس رپورتاژ آگهی را بشناسید و از انجام این اشتباهات پرهیز نمایید. این را هم فراموش نکنید که هر اشتباهی هر چند کوچک در این زمینه رخ دهد تاثیر مستقیمی روی میزان تاثیر گذاری محتوا خواهد داشت.

اشتباهات رایج تولید محتوای رپورتاژ آگهی؛ قاتلان بی رحم رپرتاژتان را بشناسید

قاتلان رپرتاژ آگهی خود را بشناسید

پس از این که در قسمت قبل مقدماتی را خدمت شما عزیزان ارائه دادیم در این بخش ترجیح می دهیم که مستقیماً شما را با چند قاتل رپورتاژ آگهی آشنا کنیم. مورد اول انتخاب نادرست رسانه است که بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اگر در انتخاب رسانه‌ای که قصد داریم رپرتاژمان را در آن منتشر کنیم، مرتکب اشتباهی شویم در واقع می توان گفت نابخشودنی ترین عمل از ما سر داده است. شاید از خود بپرسید که دلیل این اغراق چیست؟! در پاسخ باید اشاره کنیم که هرچقدر محتوای شما فوق العاده و عالی باشد اما اگر در رسانه اشتباهی منتشر شود تمام زحمات شما به باد رفته است. ضمن اینکه محتوای شما دیده نمی شود و شما هیچ گاه به هدف مدنظرتان نخواهید رسید.
مورد دوم به رگبار بستن متن محتوا با تبلیغات است. بله درست شنیدید. مورد بعدی که به نام رپرتاژ آگهی شناخته می شود این است که کاربر محتوای خود را با تبلیغات محض اشتباه می گیرد. چرا که متاسفانه این طرز فکر رایج است که هنگام نوشتن آگهی باید تا حد امکان در تبلیغات افراط کنند و از فضای به دست آمده برای تبلیغ کردن نهایت استفاده را ببرند. اگر بخواهیم از نظر لغوی معنی واژه‌های آگهی و رپرتاژ را بررسی کنیم، باید بگوییم با وجود اینکه هر دوی آنها به معنای تبلیغ هستند، اما هیچ گاه نباید در این کار افراط کرد. اگر با زبان عامیانه تری سخن بگوییم، باید به این اشاره کنیم که این محتوای بیچاره اسمش بد در رفته است!

قاتلان رپرتاژ آگهی خود را بشناسید


یک پیشنهاد طلایی که در این زمینه برای شما داریم، این است که تنها یک سوم از کل محتوا را برای نوشتن تبلیغات صرف کنیم و تلاش خود را به کار گیریم که در دو سوم باقی‌مانده یک محتوای گره‌گشا و ارزشمند را به تحریر در بیاوریم. برای این که دیدی واقع بینانه داشته باشید و بتوانید صادقانه محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید، توصیه می‌کنیم که ماجرا از دیدگاه مدیر وب سایتی که می‌خواهد محتوای رپرتاژتان را در سایتش منتشر کند ببینید. این قضیه درست است که شما برای درج محتوایتان در سایت مربوطه مبلغ پولی را پرداخت می کنید، اما این بدان معنی نیست که فضای در دسترس خود را به یک تبلیغ جانانه تبدیل کنید. فراموش نکنید که شمار زیادی از سایت ها به هیچ وجه رپرتاژ آگهی را قبول نمی‌کنند.
مورد دیگری که به عنوان یکی از اشتباهات بزرگ در زمینه رپرتاژ آگهی شناخته شده است، انتشار محتوای تکراری است. خب طبیعتا تولید محتوا یک کار زمان بر است که دقت و توجه بسیار زیادی را می طلبد؛ البته این در صورتی است که منظور از تولید محتوا تولید یک محتوای یونیک و عالی باشد. بسیاری از افراد و سایت ها هستند که برای تولید محتوا وقت نمی گذارند و از زیر بار تلاش شانه خالی می کنند. به همین ترتیب تنها تلاشی که برای تولید محتوای رپرتاژ می‌کنند این است که با اندکی دستکاری محتواهای قبلی، آنرا در سایت‌های مربوطه بارگذاری می کنند. البته برای خالی نبودن عریضه یک یا چند تبلیغ و اطلاعات تماس را به همراه آدرس سایت به محتوا اضافه می کنند.
این کار عملاً انتشار محتواهای تکراری است که چند ایراد بزرگ دارد، از جمله اینکه همانطور که می دانید گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است که با حواسی جمع و چشمی باز محتواها را زیر نظر می گیرد و در صورتی که تشابه محتواها را تشخیص دهد مچ مجرمان را میگیرد! چرا که محتوایی که قصد انتشار آن را به عنوان یک محتوای جدید داریم، پیش از این توسط گوگل ایندکس شده است.
مورد دیگری که باید به آن دقت و توجه داشته باشید، این است که نباید رپرتاژها را به چشم یک تبلیغ ببینید، در واقع رپورتاژ آگهی تنها برای بک‌لینک نیست. این را هم در نظر داشته باشید که محتوایی که آن را تحت عنوان رپرتاژ منتشر می کنید در وب سایت پذیرنده به صورت ماندگار باقی می ماند. طبق ضرب المثل مشت نشانه خروار است این محتوای شما نیز نماینده سایت شما در سایت‌های دیگران است. بنابراین اگر تنها به چشم بک لینک و سئو به محتوای خود نگاه کنید، می‌توان گفت که کاری خودخواهانه است؛ بنابراین بهتر است که با ارائه محتوای ارزشمند به اعتبار سایت خود بیافزایید.

قاتلان رپرتاژ آگهی خود را بشناسید

اشتباه در تولید محتوای رپرتاژ چگونه به پیشرفت شما آسیب می زند؟

رپرتاژ آگهی، یکی از موثرترین روش های بازاریابی است که توانسته در سال های اخیر به کسب و کارهای بی‌شماری کمک کند تا به اهداف تجاری شان برسند. در این روش از بازاریابی میتوان مخاطبان زیادی را جذب کرد و از این طریق نرخ تولید را افزایش داد. به خاطر داشته باشید که در صورت وجود اشتباهات هر چند کوچک، این پروسه حساس می تواند با شکست مواجه شود و از این طریق به پیشرفت شما آسیب بزند.
در قسمت قبل سعی کردیم بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است رخ دهد را معرفی کنیم و شما را از انجام آنها منع نماییم. به عنوان مثال اگر شما تمرکز خود را بیش از حد بر روی معرفی و تبلیغ برند بگذارید، قطعاً نمی توانید از سوالات مخاطب پشتیبانی کنید، به همین خاطر وی بی درنگ سایت میزبان را ترک خواهد کرد و نسبت به شما سلب اعتماد خواهد شد. به جای این کار به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که از خود این سوال را بپرسید که استفاده از برند و محصولات شما چه مشکلاتی از مخاطب را پوشش می دهد و تا چه حد می‌تواند آسایش را در زندگی آنها ایجاد کند...؟
پرواضح است که اگر در تولید محتوای رپرتاژ آگهی مرتکب اشتباهاتی شوید، قطعاً به پیشرفت کاری خود آسیب خواهید زد. بهتر است این نکته مهم را آویزه گوشمان کنیم که هیچ فردی جذب یک محتوا نمی شود با این هدف که تبلیغات را ببیند. به عبارت ساده تری بگوییم که محتوایی که فقط شامل تبلیغات باشد هیچ گونه تماشاچی نخواهد داشت، چرا که انسان ها همواره در پی خبرهای مهم و محتواهای مفیدی هستند. بنابراین شما وظیفه دارید که رپرتاژ خود را تبدیل به محتوایی ارزشمند و مفید کنید؛ تنها در این صورت است که می‌توانیم محتوای خود را با چاشنی تبلیغات مزه دار نماییم! در پی این ماجرا مخاطبان ضمن اینکه محتوا را دنبال می کنند بلکه امکان دارد به سراغ تبلیغات هم بروند و از این طریق میزان بازدید افزایش می یابد.
گاهی اوقات این مسئله پیش می آید که لحن سایتی که میخواهید محتوای رپرتاژتان را در آن منتشر کنید، با لحن سایت شما از زمین تا آسمان متفاوت است. به عنوان مثال یکی از بارزترین تفاوت ها این است که یکی از لحن ها رسمی باشد و لحن دیگر خودمانی باشد. اینجاست که ممکن است این فکر اشتباه از ذهن تان عبور کند که باید لحن خود را به لحن سایت مد نظر شبیه سازی کنید. اینکار صرفاً کپی‌برداری هست و هیچ شباهتی به محتواهای اصلی شما ندارد، در واقع شما محتوای خود را با محتواهای بیگانه یک کاسه کرده‌اید. درست است که برای انتشار محتوای خود در سایت پذیرنده باید آن را اندکی دستکاری کنید اما، این بدان معنا نیست که از بیخ و بن لحن نوشتاری خود را تغییر دهید.
به عنوان نکته پایانی لازم است به این نکته اشاره کنیم که تمامی ارزش و اعتبار محتوا های رپورتاژ به میزان گیرایی و جذاب بودن متن آن بستگی دارد. فراموش نکنید که اگر متن محتوای شما سرشار از غلط‌های نگارشی و املایی باشد نباید به آن امیدوار باشید، چرا که در این صورت محتوای شما خسته کننده است و مخاطب را به وجد نمی آورد. بنابراین باید تلاش کنید که محتوای رپرتاژ خود را با استفاده از تکنیک هایی به یک متن خواستنی و خوشمزه تبدیل کنید!