یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
آموزش آگهی نویسی

آموزش آگهی نویسی مخصوصا در دنیای مجازی، یکی مهارت‌های ارزشمند است که به موفقیت کسب و کارها کمک می‌کند. آگهی نویسی می‌تواند در جهت تبلیغات برونگرا، درونگرا یا تلفیقی از هر دو باشد. در این میان رپورتاژ آگهی گزینه بسیار مناسبی برای جلب نظر کاربر کم حوصله اینترنت است. رپورتاژ آگهی با اینکه به طور مستقیم، محصول یا خدماتی را تبلیغ نمی‌کند اما می‌تواند بسیار تاثیرگذار واقع شود.

10 راز آموزش آگهی نویسی

می‌خواهیم درباره آگهی نویسی صحبت کنیم و به طور اختصاصی رازهای رپورتاژهای آگهی‌های تاثیرگذار را بررسی نماییم. توجه داشته باشید که مطالب این مقاله در رابطه با رپورتاژ آگهی نوشته شده اما برخی نکات آن می‌توانند برای هر نوع آگهی نویسی سودمند باشند.

  • تبلیغاتی ننویسید

امروزه در دنیای واقعی و مجازی، حجم عظیمی از تبلیغات در فرم‌های مختلف کمین کرده‌اند تا نظر شما را جلب کنند. همین نکته باعث شده به اغلب تبلیغات بی اعتنا باشیم مگر اینکه تبلیغ واقعا خلاقانه طراحی شده باشد، در زمان و مکان صحیحی منتشر شود، محصول شگفت انگیزی را معرفی کند و... . البته یک راه دیگر هم وجود دارد که نظر افراد را در آگهی جلب کنیم آن هم این که اصلا تبلیغاتی ننویسیم!

وقتی آگهی شما به جای تبلیغات بودن، حالتی مانند مشاوره یا کمک داشته باشد شانس بیشتری برای جلب نظر افراد به دست می‌آورد. پس از آن باید با ظرافت، کالا یا محصول مورد نظر خود را معرفی نمایید. به عبارتی وقتی کاربران احساس می‌کنند با خواندن رپورتاژ شما اطلاعات مفید و منحصر به فرد به دست می‌آورند، اشتیاق بیشتری برای دنبال کدن مطلب نشان می‌دهند. در آخر نام برند یا محصول مورد نظر شما در ذهن کاربر می‌ماند و حتی احتمال زیادی وجود دارد که برای خرید در همان لحظه اقدام کند. می‌توانید از قانون ۷۰/۳۰ کمک بگیرید. ۷۰ درصد آگهی را به مطلب مشاوره‌ای یا غیرتبلیغاتی اختصاص دهید و ۳۰ دیگر را واضح‌تر تبلیغ کنید.

  • صادق باشید و اطلاعات صحیح را ارائه دهید

درست است که در آگهی می‌خواهید از مزایای محصول یا خدمات مورد نظر خود صحبت کنید اما باید در این زمینه، صادق باشید و اطلاعات اغراق آمیز یا نامعتبر به کاربران ارائه ندهید. آگهی‌هایی که صادقانه با مخاطبان خود صحبت نکرده‌اند به ضرر کسب و کار عمل کرده و به اعتبار مجموعه آسیب می‌زنند.

10 راز آموزش آگهی نویسی

  • بستر انتشار آگهی را بشناسید

برای نوشتن هر نوع آگهی، باید به این نکته اهمیت بدهید که قرار است آگهی شما در چه پلتفرم و بستری منتشر شود. برای مثال در نوشتن رپورتاژ آگهی، بهتر است با لحن و حال و هوای سایت میزبان آشنایی داشته باشید و ببینید چه نوع مطالبی مورد توجه بازدیدکنندگان آن قرار می‌گیرد. سپس بر اساس آن‌ها، رپورتاژ را بنویسید.

  • از امکاناتی که در دسترس دارید استفاده کنید

پیش از نوشتن آگهی، امکاناتی که برای تولید آگهی در دسترس دارید را بررسی کنید. استفاده از تصاویر، اینفوگرافی‌ها، فایل‌های صوتی، انیمشن و... می‌توانند به طور شگفت انگیزی در جذاب تر کردن آگهی‌ها موثر باشند. اگر تصمیم گرفتید از مواردی که نام بردیم برای جذاب تر کردن آگهی کمک بگیرید، کیفیت را در اولویت قرار دهید.

  • عنوان و سرصفحه‌های مناسب انتخاب کنید

هر آگهی با یک عنوان جذاب و خلاقانه، فرصت خوبی برای جلب نظر افراد دارد. در عین حال، عنوان نامناسب و کسالت بار باعث می‌شود حتی آگهی شما دیده نشود. برای عنوان آگهی خود (متناسب با موضوع آن و بستری که آگهی را منتشر می‌کند) در جستجوی کلمات جذاب باشید تا نظر کاربران بیشتری را جلب نمایید. همچنین اگر قصد دارید رپورتاژ آگهی بنویسید، علاوه بر انتخاب عنوان مناسب برای رپورتاژ، تیترهای جذاب، ساده و راهگشا انتخاب کنید. باید ساختار آگهی شما به گونه‌ای باشد که کاربران کم حوصله اینترنت را برای خواندن مطلب تشویق کند.

  • خط داستانی جذاب خلق کنید

تقریبا همه انسان‌ها در سراسر دنیا به داستان‌ها علاقه دارند. هر فرد به فراخور ویژگی‌های شخصیتی یا اجتماعی به موضوعات داستانی خاص جذب می‌شود. شما برای اینکه برند یا محصولات خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید، نیاز دارید در مرحله اول، نظر آن‌ها را جلب کنید. وقتی نظرها جلب شد باید از ابزارهای مناسب کمک بگیرید تا کاربر را به ادامه مطالب جلب نمایید. کاربر کم حوصله است و با کوچکترین سیگنال کسالت باری که از آگهی شما دریافت کند یا انتهای مطلب را حدس بزند، شما را رها خواهد کرد. خلق خط داستانی جذاب یکی از ابزارهای سالم و بسیار تاثیرگذار است که باید در آموزش آگهی نویسی مورد توجه قرار بگیرد. خط داستانی جذاب علاوه بر نوشتن انواع آگهی می‌تواند در کمپین‌های تبلیغاتی هم تاثیرگذار واقع شود.

10 راز آموزش آگهی نویسی

  • کاربر را به انجام کاری تشویق کنید

هر آگهی که نوشته و منتشر می‌شود، هدفی دارد. از طرفی گفتیم بهترین شکل تبلیغات، تبلیغات غیر مستقیمی است که برای کاربر جذاب باشد و در عین حال به او اختیار عمل و حق انتخاب بدهد. بنابراین توصیه می‌کنیم در پایان آگهی خود، کاربر را به انجام کاری تشویق کنید. دقیقا همان فراخوان یا Call to action که مد نظر شما بوده باید در انتهای آگهی (یا هر بخشی که مناسب دانستید) گنجانده شود. برای اینکه فراخوان جذاب باشد، از پیشنهادات منحصر به فرد کمک بگیرید و برای مشاهده هر چه سریع‌تر نتایج، برای پیشنهاد خود زمان محدودی تعیین نمایید.

  • برترین میزبان‌ها را برای انتشار آگهی انتخاب کنید

شما قصد دارید آگهی که نوشته‌اید در کوتاه‌ترین زمان توسط بیشترین افراد دیده شود و در عین حال نرخ تبدیل افزایش یابد. بنابراین باید محبوب‌ترین میزبان‌ها را برای انتشار آگهی خود انتخاب کنید. تبلیغات در سایت های پربازدید، درج آگهی در سایت هایی که موضوع مرتبط با کسب و کار شما دارند، انتشار آگهی توسط اینفلوئنسرها و... از جمله گزینه‌های مناسب هستند.

  • نام برند خود را به موضوعات جذاب پیوند بزنید

وقتی می‌خواهید آگهی جذاب بنویسید و در عین حال تبلیغات کسالت بار تولید نکرده باشید، می‌توانید در خط داستانی خود از موضوعات جذاب و مثبت کمک بگیرید. چشم انداز‌های رویایی، موقعیت‌های هیجان انگیز یا حتی تجربه‌‌های کوچک و شیرین موضوعات مثبتی هستند که در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند. حال اگر همین آیتم‌های به یاد ماندنی با نام برند شما پیوند بخورد، نام برند را هم در گوشه ذهن مخاطب نگاه می‌دارد.

10 راز آموزش آگهی نویسی

خلاقیت به خرج دهید

به جرات می‌توان گفت خلاقیت مهم‌ترین فاکتور در موفقیت آگهی شما است. نکاتی که پیش از این گفتیم مد نظر داشته باشید اما فراموش نکنید که خلاقیت، همواره نوید جهان تازه‌تر و جذاب تری می‌دهد. حد و مرزی برای خلاقیت وجود ندارد. پس بی نهایت فرصت در انتظار آگهی‌های خلاقانه شما است تا نوشته و منتشر شوند.

دراین مقاله از یک رپرتاژ به آموزش آگهی نویسی پرداختیم و دیدیم که برای خلق رپورتاژ آگهی تاثیرگذار باید چه نکاتی را رعایت شود تا نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده نماییم.