یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
پلتفرم‌های انتشار رپورتاژ آگهی

به طور معمول بسیاری از افراد تمایل دارند که برای تبلیغات هزینه کمی بپردازند. رپرتاژ آگهی یکی از روش های تبلیغاتی موثر و کم هزینه است که امروزه به طور گسترده استفاده می شود. رپرتاژ نویسی در واقع نوعی تبلیغات متنی است که در قالب گزارش یا خبر ارائه می شود و خواننده متوجه تبلیغی بودن آن نمی گردد. از این رو پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی متعددی وجود دارند که در قبال دریافت هزینه بسیار کم اقدام به تبلیغ سایت های دیگر می کنند. این روش برای معرفی کسب و کارهای مختلف به دیگران و رشد آن ها تاثیر بسزایی دارد.
بنابراین یکی از مسائل مهم در خرید رپورتاژ انتخاب رسانه مناسب است، چرا که نوع پلتفرم در رشد کسب و کارها بسیار تاثیر دارد. اما در صورتی که رسانه مورد نظر به درستی انتخاب نشود، به ارتقاء سایت یا بیزینس اینترنتی شما کمک نمی کند. در زمان پیدا کردن سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی مناسب توجه به چند نکته مهم ضروری است. در این مطلب از یک رپورتاژ به بررسی نکات قابل توجه در این زمینه می پردازیم که شما بتوانید بهترین نتیجه را از خرید رپرتاژ خود بگیرید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپرتاژ چه اهمیتی دارد؟

انتخاب رسانه مناسب برای انتشار رپرتاژ چه اهمیتی دارد؟

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در موفقیت رپورتاژ تاثیر دارد، انتخاب رسانه مناسب از میان پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی موجود است. در حقیقت انتشار این محتوای تبلیغاتی در سایت های پر بازدید باعث موفقیت و دیده شدن بیشتر آن می شود. اما در صورتی که رپرتاژ را در سایت های کم بازدید منتشر کنید، نتیجه مطلوب را بدست نخواهید آورد.
در واقع اگر در هنگام انتخاب رسانه انتشار دهنده رپورتاژ آگهی دقت لازم را به خرج ندهید، تمام زحمات و هزینه صورت گرفته برای تاثیرگذاری رپورتاژ به هدر می رود. به همین دلیل انتخاب پلتفرم مناسب، پربازدید و دارای اعتبار از نظر مخاطبان به منظور اشتراک گذاری این محتوا گامی مهم در موفقیت محسوب می شود.

9 معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری

شما در درجه اول باید با ویژگی های یک رسانه خبری خوب و معیارهای مهم برای انتخاب آن آشنا شوید. پربازدید بودن سایت تنها یکی از ویژگی های پلتفرم انتشار دهنده به شمار می رود. در ادامه سایر فاکتورهای مهم در این زمینه مطرح شده است.

توجه به موضوع وب سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی

موضوع وب سایت یکی از مهمترین معیارهایی است که ارزش انتشار رپرتاژ در یک سایت را تعیین می کند. در واقع هر چقدر موضوع سایت خبری به زمینه کاری شما نزدیک تر باشد، درج رپورتاژ آگهی در آن سایت برای شما ارزشمندتر است. در این صورت شانس اینکه کاربران سایت منتشر کننده به مشتریان شما تبدیل شوند، افزایش می یابد.
لازم به ذکر است که مرتبط بودن موضوع وب سایت باعث تاثیر بیشتر رپورتاژ آگهی روی بهبود سئو سایت شما می شود.

9 معیار مهم در انتخاب بهترین رسانه برای انتشار رپورتاژ خبری

توجه به مخاطبان وب سایت

به طور کلی هدف از رپرتاژ نویسی تنها بهبود سئو سایت نیست، بلکه بسیاری از کسب و کارها این کار را برای بیشتر دیده شدن خود انجام می دهند. در این صورت مهم است که مخاطبان پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی را بشناسید. هر چقدر مخاطبان این رسانه ها به مشتریان بالقوه شما نزدیک تر باشند، آن رسانه برای شما سودمندتر است.
در ابتدا باید سن، جنسیت، علایق و ویژگی های افرادی که مخاطب شما هستند را بدانید و سپس به سراغ سایت هایی بروید که با این مخاطبان آن ها با این مشخصات همخوانی دارند. همچنین در هنگام انتخاب رسانه مناسب باید سایتی را در نظر بگیرید که خواننده های ثابتی دارد، زیرا در این صورت می توانید مطمئن باشید که رپورتاژ آگهی شما حتما خوانده می شود.

توجه به رتبه الکسای وب سایت

این ابزار به صورت حدودی به شما کمک می کند که یک سایت معتبر را از سایر سایت ها تشخیص دهید. هر چقدر رتبه الکسا پایین تر باشد، به معنای معتبر بودن و داشتن بازدیدکننده بیشتر برای سایت مورد نظر است. البته الکسا معیاری صد در صد خوب برای این امر به حساب نمی آید.

توجه به اعتبار وب سایت از نظر مخاطبان

اعتبار بالای وب سایت منتشر کننده رپرتاژ باعث می شود که مخاطبان به آن محتوا حتی در صورت داشتن جنبه های تبلیغاتی زیاد اعتماد کنند. در واقع کاربران علیرغم دانستن تبلیغاتی بودن رپرتاژ، باز هم مسئله مهم برایشان این است که متن توسط چه سایتی منتشر شده است. بنابراین وقتی سایت معتبری را برای انتشار رپرتاژ انتخاب می نمایید، تاثیر بهتری در برندسازی و تبلیغات شما دارد.

توجه به میزان اعتبار وب سایت از لحاظ قواعد سئو

توجه به میزان اعتبار وب سایت از لحاظ قواعد سئو

اگر وب سایتی اعتبار بیشتری بین موتورهای جستجوی گوگل داشته باشد، بک لینک گرفتن از آن سایت برای سئو سایت شما تاثیر بیشتری دارد. برای ارزیابی اعتبار یک سایت ابزارهای متنوعی ارائه شده که ماز (Mozbar) یکی از بهترین نمونه های موجود است. با نصب این ابزار در مرورگر خود به راحتی از میزان اعتبار هر وب سایت آگاه می شوید و درباره تاثیر آن تصمیم گیری می کنید.
توجه به تعداد و نوع لینک های ارجاع شده به سایت شما توسط وب سایت منتشر کننده رپرتاژ آگهی
پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی مختلف قوانین گوناگونی در این زمینه دارند. تعداد و نوع لینک هایی که به سایت شما می دهند، از جمله این قوانین به شمار می روند. در واقع هر چه تعداد لینک های یک مقاله بیشتر باشد، اعتبار کمتری به هر صفحه لینک شده منتقل می شود. حتی در صورت زیاده روی در این مورد احتمال جریمه شدن توسط گوگل نیز وجود دارد. با این وجود حتما چک کنید که سایت مورد نظر چند لینک را به سایت شما می دهد.
توجه به نوع لینک ها نیز نکته دیگری در خصوص لینک ها است. به طور کلی پیوندها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می شوند. لینک های فالو پیوندهای معمولی هستند که مقداری از اعتبار سایت مبدا را به سایت شما انتقال می دهند و باعث بهبود رتبه سایت شما می شوند.
اما پیوندهایی با ویژگی نوفالو اعتبار سایت منتشر کننده رپورتاژ را به سایت شما منتقل نمی کنند. بنابراین بک لینک نوفالو از یک وب سایت تاثیر زیادی روی رتبه سایت شما نخواهد داشت.
سایت های انتشار رپورتاژ آگهی معمولا 3 لینک فالو را در یک مقاله ارائه می دهند. اما گاهی اوقات تعداد پیوندهای مجاز کمتر یا بیشتر می شود یا اینکه لینک ها نوفالو هستند. بنابراین هر چقدر تعداد لینک ها کمتر و لینک های نوفالو بیشتر باشند، ارزش رپورتاژ آگهی نیز کمتر خواهد شد.

توجه به دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی

توجه به دائمی یا موقتی بودن رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از معیارهایی که در هنگام انتخاب پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید، سنجش امکان دائمی یا موقتی بودن انتشار این محتوای تبلیغاتی است. برخی از سایت ها رپرتاژ را به صورت مدت دار برای مثال به مدت 6 ماه یا یک سال به اشتراک می گذارند. متن مورد نظر پس از گذشت این زمان از سایت پاک می شود. در کل انتشار رپورتاژ آگهی در چنین سایت هایی توصیه نمی گردد.
زیرا در این سایت های خبری لینک ها تاثیر طولانی مدتی نخواهند داشت و رپرتاژ آگهی نتیجه مطلوب را به دنبال ندارد. بنابراین پیش از ثبت سفارش خود مطمئن شوید که انتشار متن تبلیغاتی به صورت دائمی است.

توجه به محل انتشار رپورتاژ آگهی

بسیاری از وب سایت ها متن رپرتاژ مشتری را در صفحه اصلی و بین مطالب خود منتشر می کنند. اما سایت هایی نیز وجود دارند که این محتوای تبلیغاتی را فقط در دسته بندی رپورتاژ آگهی قرار می دهند و متن شما در صفحه اصلی دیده نمی شود. این امر دو تاثیر منفی به دنبال دارد:
• در این صورت متن شما در معرض دید مخاطبان قرار نمی گیرد و تنها از نظر سئو روی سایت شما تاثیر می گذارد.
• از آنجایی که رپورتاژ از صفحه اصلی سایت لینکی دریافت نمی کند، بنابراین اعتباری نیز از این صفحه بدست نمی آورد. در نتیجه اعتبار کمتری به سایت شما انتقال می یابد.
البته در این سایت ها نیز شما می توانید با پرداخت مبلغ بیشتری رپورتاژ آگهی خود را در صفحه اصلی منتشر نمایید.
توجه به محدودیت تعداد کلمات و تصاویر
آخرین فاکتوری که باید برای ارزش گذاری پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی در نظر بگیرید، میزان محدودیت های ارائه شده توسط سایت ها است. این محدودیت ها شامل تعداد کلمات و تصاویری است که شما می توانید در متن رپرتاژ خود بکار ببرید. البته این محدودیت ها اهمیت زیادی ندارند. اما به یاد داشته باشید که مقالات طولانی تر که تصاویر بیشتری دارند، در رتبه های گوگل نتایج بهتری کسب می کنند.

با توجه به پایان کار وب سایت الکسا، راهکار جایگزین برای پیدا کردن ترافیک ورودی رسانه های رپرتاژ چیست؟

با توجه به پایان کار وب سایت الکسا، راهکار جایگزین برای پیدا کردن ترافیک ورودی رسانه های رپرتاژ چیست؟

اطلاعاتی که الکسا برای انتخاب پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی در اختیار شما قرار می دهد، بسیار مفید است، اما جایگزین هایی نیز برای الکسا وجود دارد که در ادامه چند ابزار مناسب برای جایگزینی آن معرفی شده است:
• Ahrefs: بررسی ترافیک سایت، لینک های مورد نظر، ارزیابی و ایجاد بک لینک های سایت و طراحی استراتژیک پیوند سازی.
• SimilarWeb: ابزاری مناسب برای تحلیل رقبا، آنالیز وب سایت ها و بررسی بک لینک ها.
• HubSpot Website Grader: بررسی عملکرد وب سایت و شخصی سازی UX سایت.
• Google Analytics: مقایسه ترافیک طبیعی با غیرطبیعی، شناسایی ترافیک مخرب و مشاهده صفحات پربازدید.

با پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی آشنا شوید

با پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی آشنا شوید

پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی به سه دسته اصلی شامل تفریحی، تخصصی و خبری تقسیم می شوند که در ادامه هر یک به تفصیل شرح داده شده است. حال که با معیارهای سنجش کیفیت یک وب سایت آشنا شدید، می توانید کمی بیشتر درباره موضوع انتخاب رسانه مناسب دقت کنید.
وب سایت های تفریحی
وب سایت های تفریحی درباره همه موضوعات مطالبی را منتشر می نمایند. این سایت ها به طور معمول خواننده ثابتی ندارند، بنابراین خیلی نمی توانید روی جنبه تبلیغاتی رپورتاژ آگهی خود حساب باز کنید. البته وب سایت های سرگرمی متعددی وجود دارند که معتبر و مورد اعتماد گوگل هستند. رپورتاژ نویسی در این وب سایت ها در بهبود سئوی سایت شما موثر است.
در صورتی که وب سایت تفریحی شما جایگاه مناسبی در بین موتورهای جستجوی گوگل داشته باشد، مقاله شما شانس بالایی برای ارتقاء رتبه سایت شما دارد. قیمت پایین رپرتاژ نویسی در این سایت ها نیز اصلی ترین مزیت آن ها به شمار می رود. بنابراین اگر قصد لینک سازی با هزینه مناسب را دارید، استفاده از وب سایت های سرگرمی انتخابی ایده آل برای شما محسوب می شود.

وب سایت های تخصصی
وب سایت های تخصصی

وب سایت های تخصصی همانطور که از نامشان مشخص است، به صورت تخصصی به یک موضوع خاص می پردازند. بنابراین مخاطبان این سایت ها نیز مشخص است و خوانندگان ثابتی دارند.
برای مثال افراد علاقه مند به تکنولوژی به طور معمول به سایت های حوزه تکنولوژی سر می زنند و مطالب جدید آن ها را مطالعه می کنند. با توجه به این مشخصات بهتر است که رپورتاژ آگهی خود را در وب سایت های تخصصی منتشر نمایید.
به یاد داشته باشید که چنین سایت هایی به خصوص اگر موضوع آن ها به کار شما نزدیک باشند، اعتبار خوبی را برای سایت شما به همراه دارند. مسلما این نوع سایت ها هزینه بیشتری را بابت انتشار رپرتاژ دریافت می کنند.

وب سایت های خبری

وب سایت های خبری

اولین ویژگی پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی خبری این است که آن ها بازدیدکننده های ثابتی دارند. این سایت ها معمولا هزینه زیادی را برای انتشار محتوای شما در صفحه اصلی خود می گیرند. از سوی دیگر خوانندگان سایت های خبری معمولا به دنبال خواندن اخبار هستند، بنابراین نباید خیلی روی جنبه تبلیغاتی رپرتاژ خود در این سایت ها حساب کنید.
یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این نوع سایت ها میزان اعتبار آن ها است. اکثر اخبار منتشر شده در این سایت ها در سایت های ایرانی و خارجی بازنشر می شوند. بنابراین با هر بار انتشار مجدد این اخبار یک لینک به عنوان منبع دریافت می کنند. مجموع این لینک ها اعتبار آن ها را در میان سایت های فارسی زبان افزایش می دهند. در نتیجه انتشار رپرتاژ آگهی در چنین سایت هایی اعتبار بیشتری را به سایت شما منتقل می نماید.
شما می توانید رپرتاژ خود را به سایت یک رپرتاژ بسپارید و با این کار باعث رشد کسب و کار خود شوید.