یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
اموزش رپورتاژ اگهی | آموزش صفر تاصد رپورتاژ آگهی؛ از نوشتن تا انتشار

همگی ما، به عنوان کاربر اینترنت، در طول روز با شکل‌های مختلفی از تبلیغات مواجه می‌شویم. به عنوان مثال، زمانی که به دنبال یک سؤال وارد وب‌سایت‌های مختلف می‌شویم، به جای دریافت پاسخ خود با انبوهی از تبلیغات و اطلاعات غیرضروری روبه‌رو می‌شویم. در حالی که این نوع وب‌سایت‌ها می‌توانند حاوی محتوای مورد نیاز ما باشند، به دلیل نحوه تبلیغ محصولات و خدمات خود باعث ایجاد تجربه کاربری نامناسبی می‌شوند که ما را مجبور به ترک آنها می‌کنند. پس چه نوع محتوایی می‌تواند در حالی که به سؤالات بازدید کنندگان پاسخ می‌دهد، مواردی که قصد دارد برای آن‌ها تبلیغ کند را بدون ایجاد دردسر در اختیار این افراد قرار دهد؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است: رپورتاژ آگهی!
رپورتاژ آگهی از تلفیق دو کلمه انگلیسی Advertisement به معنی تبلیغات با کلمه Editorial به معنی مقاله ایجاد شده است. در نتیجه رپورتاژ آگهی شکلی از تبلیغات است که در مجلات، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود. مهم‌ترین ویژگی رپوتاژ آگهی نسبت به تبلیغات رایج این است که این نوع تبلیغات در چارچوب مطالب دیگر کانال ارتباطی تولید می‌شود و با محتوا و قالب مطالب دیگر هیچ‌گونه تفاوتی ندارد. این ویژگی به شما کمک می‌تواند در حالی که اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را منتقل می‌کنید، در خصوص محصولات و خدمات مورد نظر خود اطلاعات ویژه‌ای را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. با یک رپورتاژ همراه باشید تا آموزش صفر تاصد رپورتاژ آگهی؛ از نوشتن تا انتشار را با هم بررسی کنیم.

اموزش رپورتاژ اگهی

آموزش رپورتاژ اگهی

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی با همراهی مخاطب در ارائه مطالب مورد نیاز، نقش مهمی در انتقال پیام تجاری کسب و کارها ایفا می‌کند. اگر به عنوان تولید کننده محتوا و یا حتی صاحبان مشاغل قصد دارید برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی تأثیرگذار اقدام کنید، مراحلی که در ادامه برای شما گردآوری شده‌اند را با دقت پیگیری کنید. فراموش نکنید که برای شروع کار یک دفتر و قلم کنار دستتان بگذارید و موارد کلیدی را در آن یادداشت کنید.

  • تیتر رپورتاژ آگهی: تیتر مهم‌ترین بخش رپورتاژ آگهی است، زیرا مخاطب شما درست پس از مشاهده تیتر تصمیم می‌گیرد که به مطالعه خود ادامه دهد و یا از صفحه وب‌سایت شما خارج شود. تیترهای پرسشی که در بر دارنده سؤال مخاطبان شما هستند و همچنین تیترهای پاسخ دهنده که پاسخ مخاطب شما را می‌دهند، به عنوان برترین تیترهای رپورتاژ آگهی شناخته می‌شوند. برای اجتناب از تیتر تکراری به شما پیشنهاد می‌کنیم تیترهای پرتکرار رقبای خود را بررسی کنید و از ترکیب آنها یک تیتر بی‌نظیر بنویسید.
  • اطلاعات مورد نیاز: رپورتاژ آگهی باید اطلاعات بسیار مهمی را به مخاطبان خود منتقل کند. فراموش نکنید که قرار است محتوای شما حول محور سؤالات مخاطبان شکل بگیرد پس لازم است در خصوص محصولات و خدماتی که قرار است در موردشان رپورتاژ آگهی بنویسید، حتماً تحقیق کنید و فقط اطلاعات مفید را منتشر کنید.

اموزش رپورتاژ اگهی

  • یکپارچگی: گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل طولانی بودن رپورتاژ آگهی، فراموش می‌کنیم که تیتر محتوا چیست و از موضوع اصلی دور می‌شویم. برای اجتناب از این کار پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام کارتان یکبار دیگر کل محتوا را از تیتر تا پایان با دقت بسیار بالایی بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند علاوه بر ایجاد یکپارچگی در ساختار کلی، اشتباهات تایپی را از بین ببرید و متن را به صورت کلی ویرایش کنید.
  • ارائه اطلاعات درست: فراموش نکنید که شما در حال آگاهی رسانی هستید. پس لازم است اطلاعات درست و معتبر را به مخاطبانتان منتقل کنید. اگر مخاطب شما احساس کند ویژگی‌های یک محصول را اغراق کرده‌اید و یا اطلاعات تاریخ مصرف گذشته و یا تکراری در اختیارش قرار داده‌اید، به سرعت از صفحه خارج شده و دیگر به وب‌سایت شما اعتماد نخواهد کرد.
  • لحن رپورتاژ آگهی: لحن رپورتاژ آگهی باید با مخاطبان هدف شما سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال اگر برای گروهی از خانم‌ها مطلبی تهیه می‌کنید، استفاده از کلمات بسیار ادبی و لحن خشک باعث خستگی آنها می‌شود و ارتباط مورد نظر شما ایجاد نخواهد شد. توجه داشته باشید که شما در حال معرفی محصولات و خدمات در قالب یک محتوای آموزنده و یا سرگرم کننده هستید، در نتیجه لازم است مشخص کنید برای چه گروهی از افراد این رپورتاژ آگهی را تولید می‌کنید.
  • تشویق مخاطب برای خرید: هدف اصلی شما از نوشتن رپورتاژ آگهی تشویق مخاطب به اقدام برای خرید است. برای دستیابی به این امر، باید مطلب را به شکلی بنویسید که در انتهای آن مخاطب تصمیم بگیرد برای دریافت محصولات و خدمات ارزشمند شما اقدام کند. علاوه بر این، لازم است در انتهای رپورتاژ آگهی لینکی را ایجاد کنید که از طریق آن بتوان برای تهیه محصول مورد نظر اقدام کرد.

اموزش رپورتاژ اگهی

  • تبلیغ غیرمستقیم: ممکن است زمانی که یک رپورتاژ آگهی می‌نویسید به صورت ناخودآگاه مطلب مورد نظر تبدیل به یک تبلیغ تمام عیار شود. برای اینکه در زمان خود صرفه جویی کنید و بارها و بارها یک مطلب را ویرایش نکنید، بهتر است پس از اتمام هر پاراگراف مطالب را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ اشاره مستقیمی به کسب و کار و برند مورد نظر نکرده‌ باشید. شما می‌توانید محصولات و خدمات کسب و کارهای رقبا را معرفی کرده و پس از آن به مقایسه محصولات و خدمات شرکت مورد نظر بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند علاوه بر اینکه از تبلیغ مستقیمی دوری می‌کنید، برند مورد نظر را معرفی کرده و مزایای آن را به مخاطبان خود انتقال دهید.
  • پرهیز از تکرار: سعی کنید رپورتاژ آگهی منحصر به فردی خلق کنید. هرچه محتوای شما خاص‌تر و معتبرتر باشد، مخاطبان اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد. برای این کار می‌توانید از محتوای بصری نظیر عکس‌ و ویدئویی که خودتان تهیه کرده‌اید و یا از وب‌سایت‌های معتبر خارجی تهیه کرده‌اید نیز استفاده کنید. هر چه تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید احتمال اینکه آنها برای خرید اقدام کنند بیشتر می‌شود.

رپورتاژ آگهی در یک رپورتاژ

رپورتاژ آگهی در یک رپورتاژ

با وجود اینکه شرکت‌های تبلیغاتی به شدت توصیه می‌کنند سرمایه گذاری در تبلیغات بازگشت سرمایه را تضمین می‌کند، انبوه تبلیغات عصر حاضر باعث شده تأثیر برخی از تبلیغات کاهش پیدا کند. در این وضعیت رپورتاژ آگهی که نوعی تبلیغ هوشمند شناخته می‌شود به کمک کسب و کارها می‌آید. محتوایی که بتواند مطالب درجه یک و دست اول را به مخاطبان خود ارائه دهد می‌تواند با ایجاد اعتماد در این افراد به اهداف تجاری خود نیز دست پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رپورتاژ آگهی با کارشناسان ما در مجموعه یک رپورتاژ تماس حاصل فرمایید.