یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
نمونه رپرتاژ آگهی؛ نمونه هایی از رپورتاژ آگهی های موفق ایرانی

رپورتاژ آگهی عبارت است از محتوایی که با هدف معرفی محصولات و خدمات یک شرکت تولید می شود. این محتوا باید در سایت های شناخته شده، پربازدید و تبلیغاتی قرار داده شود. سایت های خبری از مهم ترین منابعی محسوب می شوند که می توان رپورتاژ آگهی را در آن ها قرار داد. در نهایت با گرفتن بک لینک از رپورتاژ آگهی به وبسایت هدف، می توان ترافیک و بازدید از سایت یا فروشگاه مورد نظر را بالا برد.
رپورتاژ آگهی از جمله ابزارهای مهم در بحث بازاریابی اینترنتی است که منجر به دیده شدن بهتر وبسایت هدف خواهد شد. به طور کلی، با گسترش استفاده از اینترنت و پیشرفت فضای دیجیتال مارکتینگ، روش های تبلیغاتی و بازاریابی، شیوه هایی نو را در پیش گرفته اند. به این ترتیب که صاحبان کسب و کار همواره به دنبال آن هستند تا به کمک محتواهای مفید به جذب مخاطب بپردازند.
رپورتاژ آگهی روشی است که در کنار انواع سئو به پیشرفت وبسایت کمک خواهد کرد. در نوشتن رپورتاژ آگهی موفق باید به نکات زیادی توجه نمود؛ در غیر این صورت، نمی توان بهره لازم را از آن برد. در این مقاله قصد داریم به تعدادی رپورتاژ آگهی موفق ایرانی اشاره کنیم. توجه به نکات رعایت شده در این آگهی ها می تواند دیدگاه خوبی درباره نوشتن بهترین رپورتاژ آگهی ها به ما بدهد.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده در سایت سیمرغ

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده در سایت سیمرغ

رپورتاژ آگهی باید اطلاعات مفیدی را درباره یک موضوع خاص و مرتبط با وبسایت هدف، در اختیار خواننده قرار دهد. یک متن رپورتاژ زمانی می تواند اعتماد خواننده را جلب نماید که با کمترین تبلیغات، اطلاعات کافی را ارائه دهد. برای مثال، اگر قرار است درباره سفارش غذای آنلاین یک رپورتاژ آگهی تهیه کنید، عمده متن محتوا باید درباره مزایای سفارش آنلاین غذا و خرید غیرحضوری آن باشد.
در این صورت، فرد با خواندن این رپورتاژ آگهی تشویق می شود تا برای یک بار هم که شده از این روش استفاده کرده و آن را امتحان کند. مشاهده عکس های باکیفیت از غذاها و دسرهای رستوران هدف نیز می تواند این اشتیاق را دو چندان نماید. نمونه رپورتاژ آگهی با این هدف را می توانید در با کلیک بر روی کلمه «لینک» مشاهده کنید.
نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چطور

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چطور

هر چه موضوع رپورتاژ آگهی را اختصاصی تر کنیم، اثرات بیشتری بر بازدید وبسایت خود گذاشته ایم. در واقع، همیشه لازم نیست برای تبلیغ یک وبسایت، کلی گویی کرده و تمام فعالیت های وبسایت را شرح دهیم. گاهی تنها کافی است یک محصول خاص یا یکی از چندین خدمات شرکت یا کسب و کار خود را در رپورتاژ آگهی معرفی کنیم. در این صورت، افراد خاصی که به آن مورد توجه داشته اند به وبسایت خود هدایت کرده و نتیجه بهتری نیز دریافت خواهیم کرد.
برای مثال، یک نمونه رپورتاژ آگهی اختصاصی با عنوان «آینه و شمعدان نقره عروس» را با کلیک روی کلمه «لینک» مشاهده کنید. عنوان و متن این رپورتاژ آگهی به هیچ عنوان تبلیغ یک محصول را به خواننده القا نمی کند. در واقع، این محتوا قرار است تمام اطلاعاتی که افراد باید در زمینه «آینه و شمعدان نقره عروس» داشته باشند را ارائه دهد.
اهمیت خرید آینه و شمعدان نقره برای عروس و انتخاب بهترین نقره از نکاتی است که در این رپورتاژ آگهی عنوان شده اند. همچنین، این متن عمدتا به افرادی اختصاص دارد که روزهای نزدیک به جشن عروسی را سپری می کنند. بنابراین، امکان مراجعه آن ها به وبسایت هدف برای خرید آینه و شمعدان نقره عروس بیشتر خواهد بود.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت ایسنا
نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت ایسنا

سایت های خبری مهم ترین منابعی هستند که افراد می توانند رپورتاژ آگهی خود را در آن ارائه دهند. بهترین شکل رپورتاژ آگهی در این وبسایت ها، استفاده از عنوان های خبری ترند شده برای تبلیغ محصول خود است. برای مثال در بحبوحه واگذاری سیم کارت رایگان به سرپرستان خانوار، شرکت ایرانسل طی یک رپورتاژ آگهی هوشمندانه به معرفی خدمات خود می پردازد.
این رپورتاژ آگهی به طور خاص به «سرپرستان خانوار» مربوط است و بنابراین، احتمال مراجعه کاربران به وبسایت شرکت ایرانسل بیشتر خواهد بود. همچنین، سئوی این رپورتاژ آگهی برای همین عبارت کلیدی، باعث شده تا امکان دیده شدن آن افزایش یابد. می توانید رپورتاژ آگهی با عنوان «ایرانسل سیم کارت رایگان سرپرستان خانوار را از طریق پست تحویل می‌دهد» را با کلیک روی کلمه «لینک» مشاهده کنید.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چیدانه

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت چیدانه

انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های مرتبط با موضوع رپورتاژ، به مراتب تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهد داشت. در واقع، هر چه متن و موضوع رپورتاژ آگهی به موضوع وبسایت میزبان نزدیک تر باشد، امکان تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر خواهد شد. برای مثال، یکی از بهترین نمونه های رپورتاژ آگهی، رپورتاژی با عنوان «آموزش طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، همین امروز شروع کنید» است که در وبسایت چیدانه قرار گرفته است. این وبسایت به کلیه امور مرتبط با دکوراسیون و معماری ساختمان مرتبط می شود. بنابراین، اگر چه از یک عنوان تبلیغاتی برای رپورتاژ آگهی مورد نظر استفاده شده است، با این حال، ارتباط آن با موضوع وبسایت و اختصاصی بودن آن، عملا رپورتاژ آگهی را کاربردی تر خواهد کرد.
از مهم ترین ویژگی های دیگر رپورتاژ آگهی یاد شده استفاده از تصاویری است که جذابیت متن را دو چندان می کند. در واقع، خواننده ضمن مطالعه متن آگهی، با مشاهده تصاویر مرتبط و زیبا، برای یادگیری طراحی و دکوراسیون ترغیب خواهد شد. می توانید رپورتاژ آگهی یاد شده را به صورت کامل با کلیک روی کلمه «لینک» مشاهده کنید.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت نمناک

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت نمناک

جذابیت و گیرایی متن رپورتاژ آگهی در جلب نظر مخاطب اثر ویژه ای دارد. متن رپورتاژ باید شیوا و روان باشد تا مخاطب از مطالعه آن لذت ببرد. به طور کلی، زمانی که یک کاربر به دنبال اطلاعاتی درباره یک موضوع خاص است، به اولین سایت ها در نتایج گوگل مراجعه می کند. مطالعه چند خط اول از یک محتوا مهم ترین تاثیر را بر خواننده می گذارد. به این ترتیب، جذابیت متن و کاربردی بودن آن بر طولانی شدن زمان مطالعه کاربر تاثیر ویژه ای خواهد داشت.
این که خواننده با یک متن مفید روبرو شود، اهمیت تبلیغاتی بودن آن را تا حدی از بین می برد. طبیعی است که اگر تا انتهای محتوا برای کاربر جذاب و کاربردی باشد، در نهایت می توان او را به مشتری فروشگاه یا وبسایت خودمان تبدیل نماییم. شما می توانید یک نمونه رپورتاژ آگهی موفق در زمینه ست کردن لباس را با کلیک روی کلمه «لینک» مشاهده کنید.
انتخاب بهترین تی شرت، سویشرت و پلیور موضوع اصلی رپورتاژ آگهی با عنوان « چطور با انواع پلیور و سویشرت ست کنیم؟» است. جذابیت و گیرایی متن و همچنین، کاربرد مطالب این آگهی به اندازه ای است که تبلیغاتی بودن آن به چشم خواننده نمی آید.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده باشگاه خبرنگاران جوان

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده باشگاه خبرنگاران جوان

انتخاب عنوان جذاب برای خواننده، اولین گام در جذب آن ها به مطالعه محتوا است. در بحث رپورتاژ آگهی نیز انتخاب عنوان هایی که بتواند خواننده را تحریک به پیگیری مطلب نماید، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال، یک رپورتاژ آگهی با عنوان «پیش بینی قیمت مسکن در سال 99» در وبسایت خبری "خبرنگاران جوان" قرار داده شده است. عنوان این رپورتاژ آگهی جذابیت ویژه ای به آن داده است. به طوری که هر فرد با مشاهده آن به دنبال دریافت اطلاعات بیشتری خواهد بود. پس از مراجعه به لینک مربوط به این عنوان، خواهید دید که نمودارها و تصاویر متنوع و دقیقی در این صفحه درج شده است. دقت در این نمودارها می تواند آگاهی فرد را در مورد قیمت مسکن بالا ببرد. با کلیک روی کلمه «لینک» و مراجعه به لینک، می توانید به جزییات بیشتری در این باره دست یابید. به طور کلی، ذکر آمار و ارقام صحیح، اعتماد کاربر به محتوا را افزایش خواهد داد.
کاربرد بک لینک ها در این رپورتاژ آگهی نیز به قدری هوشمندانه است که خواننده قبل از رسیدن به آن، به کلیک کردن تشویق می شود. بنابراین، احتمال کلیک کردن بر روی هر یک از این بک لینک ها بالاتر می رود.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده در نی نی سایت

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده در نی نی سایت

موفقیت رپورتاژ آگهی تا حد زیادی به انتخاب وبسایت مرجع بستگی دارد. وبسایت نی نی سایت یک وبسایت کاملا زنانه به حساب می آید. بنابراین، درج هر نوع رپورتاژ آگهی که به نیازهای بانوان مرتبط است، می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. برای مثال، یکی از موضوعات روز در زمینه آرایش و سلامت «اکستنشن مژه» است که مخاطبین اصلی آن بانوان هستند. بنابراین، درج رپورتاژ آگهی درباره اکستنشن مژه در وبسایت نی نی سایت انتخاب بسیار هوشمندانه ای خواهد بود.
بر همین اساس، رپورتاژ آگهی «همه چیز در مورد اکستنشن مژه» که در این وبسایت به کار برده شده، بسیار موفق عمل کرده است. متن این رپورتاژ آگهی را می توانید با کلیک روی کلمه «لینک» مشاهده کنید. هدف اصلی از نوشتن این رپورتاژ آگهی، تشویق افراد برای خرید لوازم اکستنشن مژه از وبسایت هدف است.

نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت زومیت
نمونه رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت زومیت

اگر بتوانیم در انتشار یک رپورتاژ آگهی، از خبرها و یا آمار و ارقام یک منبع موثق خارجی استفاده کنیم، می توانیم اعتماد کاربر را به نحو احسن جلب نماییم. برای مثال، اگر یک وبسایت معتبر درباره یک برند خاص توضیحات ویژه ای داده باشد یا کاربرد یک محصول با ویژگی خاص را توصیه کرده باشد، مسلما اعتبار آن محصول یا برند نزد کاربر به طور ویژه ای تقویت می شود. برای مثال، آژانس دیجیتال مارکتینگ DM360 با ارائه اطلاعاتی درباره اکانت های برتر اینستاگرامی ایرانی باعث شده تا یکی از اکانت ها برای صفحه اینستاگرام خود رپورتاژ آگهی با همین مضمون تولید کند. این رپورتاژ آگهی تحت عنوان «۵۰ اکانت برتر اینستاگرام و تاثیر فیلترینگ بر کانال‌های خبری به نقل از آژانس DM360» در وبسایت زومیت قرار گرفته است. محتوای این رپورتاژ را می توانید با کلیک روی کلمه «لینک» مشاهده کنید.

نمونه کمپین رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت لندو (ایران رنتر)

نمونه کمپین رپورتاژ آگهی موفق منتشر شده سایت لندو (ایران رنتر)

علاوه بر سایت های خبری که انواع رپورتاژ آگهی ها را در خود نشر می دهند، وبسایت هایی نیز وجود دارند که مسئول نوشتن و انتشار رپورتاژ هستند. در اصل، این نوع وبسایت ها به دنبال نوشتن انواع رپورتاژ آگهی و قرار دادن آن در سایت های خبری هستند. در واقع، هدف اصلی این نوع وبسایت ها، تشکیل کمپین های رپورتاژ آگهی است. به همین دلیل، ممکن است هر یک از این وبسایت ها در چند سایت خبری، رپورتاژهای مرتبط با یک وبسایت هدف را درج کنند. سایت لندو یکی از این وبسایت ها است.
رپورتاژ آگهی های زیادی در زمینه های متنوع و در سایت های خبری مختلف از طریق لندو منتشر شده است. بنابراین، اگر یک شرکت خاص بخواهد برای یک کلید واژه خاص رتبه بالایی در گوگل دریافت کند، می تواند به یک وبسایت مرجع نظیر لندو مراجعه کند. این سایت مرجع با انتشار رپورتاژهای مرتبط و جذاب در وبسایت های خبری مختلف می تواند در یک عبارت کلیدی خاص، رتبه وبسایت هدف را ارتقا دهد. رپورتاژ آگهی های زیر همگی به یک شرکت خاص (ایران رنتر) مرتبط هستند که مجموعه آن ها، کمپین رپورتاژ آگهی نامیده می شود. این کمپین، وبسایت شرکت مورد نظر را برای کلید واژه «سرمایه گذاری» به رتبه اول گوگل رسانده است:

راه کاری مدرن برای سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان

رپورتاژ اول: راه کاری مدرن برای سرمایه گذاری با 10 میلیون تومان

رپورتاژ دوم: بهترین سرمایه گذاری در ماه های پایانی سال 97

رپورتاژ سوم: چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

رپورتاژ چهارم: پیش بینی سرمایه گذاری در بازارهای مالی سال 98

رپورتاژ پنجم: برای سرمایه گذاری طلا بخریم یا سکه؟

رپورتاژ ششم: آیا در سال 98 در بازار مسکن سرمایه گذاری کنم؟


هرکدام از این نمونه رپورتاژهای موفق چه نکاتی را به ما می آموزند؟

هرکدام از این نمونه رپورتاژهای موفق چه نکاتی را به ما می آموزند؟

نکات اصلی در نوشتن بهترین و موفق ترین رپورتاژ آگهی ها را در نمونه های بالا توضیح دادیم. به عنوان یک جمع بندی برای تعیین قواعد و اصول نوشتن رپورتاژ آگهی موفق به نکات زیر دقت کنید:
• یک عنوان جذاب و غیرتبلیغاتی انتخاب کنید
• در نوشتن متن رپورتاژ آگهی نباید از عبارت های تبلیغاتی زیادی استفاده نمود
• بهتر است متن رپورتاژ آگهی برای گروه خاصی از کاربران نوشته شود تا تمایل افراد برای بازدید از سایت هدف بالا برود
• در نظر گرفتن گروه سنی و یا جنسیت کاربران در انتخاب وبسایت انتشار دهنده رپورتاژ آگهی و گرفتن نتیجه رضایت بخش بسیار موثر است
• درج بک لینک به وبسایت هدف باید با نهایت دقت و حساسیت انجام گیرد
• لازم است از هر مرجع دقیق و قابل اعتماد نظیر نمودار و آمار و ارقام برای اعتبار بخشی به مطلب خود استفاده نمود
• استفاده از محتواهای مختلف نظیر ویدئو و عکس می تواند بر جذابیت متن افزوده و کاربر را برای خواندن ادامه متن، تشویق نماید
• متن رپورتاژ آگهی باید برای کاربر مفید و کاربردی باشد
• در صورت استفاده از کمپین ها باید نوآوری در متن و محتوا همواره در نظر گرفته شود
• از ابتدای شروع کمپین، باید هدف گذاری دقیقی انجام گیرد تا اثربخشی آن افزایش یابد.