یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
رپورتاژ نویسی اصولی

آیا می‌دانستید بیش از ۹۰ درصد افرادی که از گوگل برای تهیه محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می‌کنند در مورد یک نام تجاری خاص تصمیم گیری نکرده‌اند؟ این موضوع اهمیت تبلیغات آنلاین و تأثیر آن بر مخاطبان را نشان می‌دهد. در سال‌های اخیر تبلیغات آنلاین به شدت رقابتی شده است، به طوری که این میزان از رقابت صاحبان مشاغل و کسب و کارها را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده است. با این وجود تبلیغات جزء اصلی استراتژی بازاریابی کسب و کارها شناخته می‌شود.

مصرف کننده مدرن به صورت روزانه با صدها تبلیغ متنوع تلویزیونی، رادیویی، روزنامه‌ای و آنلاین مواجه می‌شود و این حجم از تبلیغات خود به عنوان ضد تبلیغ و دلیلی بر عدم اعتماد مصرف کننده به محصولات و خدمات این شرکت‌ها عمل می‌کند. در این میان شکلی از تبلیغات توانسته است با ارائه جزئیات دقیق و با لحنی بی‌طرف بر مصرف کننده تأثیر بگذارد و او را تشویق به خرید کند. رپورتاژ آگهی به نوعی تبلیغ مبتنی بر متن گفته می‌شود که با توصیف و بررسی محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف می‌تواند مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند.

با این وجود برای تولید رپورتاژ آگهی استاندارد و کاربرپسند لازم است رپورتاژ نویسی اصولی را فرا بگیریم. رپورتاژ نویسی که زیر شاخه تولید محتوا قرار می‌گیرد همانند دیگر عوامل تأثیر گذار بر سئو سایت نیازمند آموزش است. آموزش گام به گام نوشتن رپرتاژ آگهی در نهایت منجر به کسب بهترین نتیجه و پیشرفت کسب و کارها می‌شود.

یک رپورتاژ آگهی که به صورت اصولی نوشته شده باشد، می‌تواند با دلایل قانع‌کننده‌ مخاطب را تشویق کند از محصولات دیدن کند و در نهایت پس از بررسی موارد ذکر شده در رپورتاژ و کسب اطمینان از صحت تبلیغات برای تهیه محصول مورد نظر اقدام کند. با توجه به اینکه رپورتاژ آگهی به صورت مستقیم به تبلیغ نام‌های تجاری نمی‌پردازد مصرف کننده می‌تواند به راحتی در خصوص تهیه و یا عدم تهیه محصول مورد نظر تصمیم بگیرد.  

نحوه نوشتن رپرتاژ آگهی چه ارتباطی با موفقیت آن دارد؟ 

نحوه نوشتن رپرتاژ آگهی چه ارتباطی با موفقیت آن دارد؟ 

رپورتاژ آگهی نقش آگهی تبلیغاتی را برای کس و کارها ایفا می‌کند. این آگهی تبلیغاتی برای افزایش نرخ تبدیل باید از محتوایی استاندارد، منطقی و بسیار خاص برخوردار باشد. در نتیجه نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی می‌تواند بر موفقیت آگهی و دستیابی به اهداف مالی شرکت‌ها تأثیر مستقیم بگذارد. نحوه نوشتن رپرتاژ آگهی از طریق موارد زیر می‌تواند در موفقیت کسب و کارها تأثیر بگذارد: 

  • فردی که به صورت تخصصی به برای شما رپورتاژ آگهی می‌نویسد پیش از انجام هر کاری در خصوص موضوع مورد بحث اطلاعات کسب می‌کند و عنوان اصلی و عناوین فرعی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این فرد بر موضوعی که قرار است در موردش محتوا تهیه کند تسلط کافی دارد و هر چه تسلط بیشتری بر موضوع داشته باشد با بیان ساده‌تر و شفاف‌تری می‌تواند جزيیات و ویژگی‌های محصول یا خدمات را برای مخاطبان شرح دهد. یک رپورتاژ آگهی روان و خوانا می تواند به راحتی کاربران فراوانی را به وب‌سایت مورد نظر هدایت کند و درآمد شرکت را چند برابر افزایش دهد.  
  • قرار است رپورتاژ آگهی شما در یک وب‌سایت معتبر منتشر شود. مهم ترین موضوعی که باید پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی مورد توجه قرار گیرد سبک وب‌سایت است. به عنوان مثال، یک وب‌سایت خبری ممکن است از عناوین پرسشی یا عناوین بسیار کوتاه استفاده کند. فردی که به صورت تخصصی برای شما رپورتاژ آگهی تهیه می‌کند در تلاش است مطلب شما با دیگر مطالب سایت یکدست باشد. با توجه به اینکه رپورتاژ آگهی شما از دیگر مطالب منتشر شده در سایت متمایز نیست، مخاطب بدون این که متوجه شود در حال مطالعه یک تبلیغ است رپورتاژ شما را مطالعه می‌کند. این موضوع باعث می‌شود مخاطب به سادگی تحت تأثیر محتوای قرار بگیرد و به سایت مقصد مراجعه کند.
  • در یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای محتوا متقاعد کننده است و خدمات و محصولات شرکت شما را به بهترین نحو ممکن به مخاطبانتان معرفی می‌کند. یک رپورتاژ آگهی کاربردی به سادگی می‌تواند علاوه بر اینکه نرخ فروش شما را افزایش می‌دهد مشتریان وفاداری را به باشگاه مشتریان شما اضافه می‌کند. 

اصول و تکنیک های رپرتاژ نویسی چیست؟ 

اصول و تکنیک های رپرتاژ نویسی چیست؟ 

با توجه به این موضوع که رپورتاژ آگهی می‌تواند مستقیماً بر روی تصمیم کاربران اینترنت تأثیر بگذارد، توصیه می‌شود این کار همانند دیگر کارهای تخصصی به صورت حرفه‌ای دنبال شود. سال‌ها آزمون و خطا در زمینه رپورتاژ نویسی منجر به ایجاد اصول و تکنیک های رپرتاژ نویسی شده است که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:  

  • شروع هوشمندانه: یک شروع گیرا می‌تواند مخاطب را تشویق به مطالعه رپورتاژ کند. در صورتیکه بتوانید با بررسی دقیق مخاطبان سایت مورد نظر را شناسایی کنید، با انتخاب لحن درست و استفاده از جمله‌ بندی‌های مناسب می‌توانید مخاطبان هدف را به سمت وب‌سایت مورد نظر هدایت کنید. چند جمله ابتدایی شما نقش کلیدی در کل محتوا ایفا می‌کند. 
  • بدنه متن: پاراگراف‌هایی که در ادامه متن می‌آیند بدنه متن شما را می‌سازند. هر چه بدنه از محتوای یکنواخت‌تری برخوردار باشد، احتمال اینکه مخاطب به مطالعه رپورتاژ آگهی ادامه دهد به شدت کاهش پیدا می‌کند. انتخاب لحن نیز مجددا موضوعی است که باید آگاهانه توسط شخص شما قضاوت شود، زیرا انتخاب لحن نادرست با افزایش نرخ پرش می‌تواند بر رده بندی سایت نیز تأثیر منفی بگذارد. 
  • داستان سرایی: رپورتاژ آگهی را با دید یک روزنامه نگار تهیه کنید. حقایق مربوط به محصولات و خدمات را جمع آوری کنید، قیمت‌ها را استعلام کنید، اشخاص تأثیر گذار کسب و کار مورد نظر را شناسایی کنید و در مورد آن‌ها بنویسید. فراموش نکنید که یک داستان گیرا داستانی است که دارای پیچ و خم است و به صورت یک خط مستقیم جلو نمی‌رود. مهارت داستان سرایی خود را تقویت کنید.

شناسایی مشکلات مخاطب

  • شناسایی مشکلات مخاطب:
  • خودتان را به جای مخاطبان بگذارید و دلیل نیاز آن‌ها را به محصولات و خدمات مورد نظر شناسایی کنید. به بیان دیگر، باید به این سوال پاسخ دهید: محصولی که برای آن رپورتاژ آگهی تهیه می‌کنید چه مشکلی از مخاطب را برطرف می‌سازد؟ مخاطب پس از دسترسی به محصول مورد نظر چه احساسی پیدا می‌کند و چه احساسی را بروز می‌دهد؟ یادتان باشد با پاسخ به سوالات ذکر شده می‌توانید مخاطب را تشویق به خرید کنید.   

د معرفی رقبا: گاهی اوقات شرکت‌های بزرگ در مورد محصولات و خدماتشان به شما دروغ می‌گویند. گاهی اوقات بزرگی کسب و کارها منجر به ایجاد ایراداتی در فروش و در نهایت نارضایتی مشتریان آن‌ها می‌شود. یک رپورتاژ آگهی حرفه‌ای با برخورداری از اطلاعات این چنینی می‌تواند ویژگی‌های محصولات و خدمات دیگر کسب‌ و کارها را در معرض دید افراد قرار دهد و توجه‌ها را به این ویژگی‌ها جلب کند. 

  • معرفی محصول: از عملکرد، کیفیت، قیمت و تمامی عواملی که می‌تواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند مطلع شوید. تمامی عوامل ذکر شده را به روان‌ترین شکل ممکن در رپوتاژ آگهی بیان کنید و از غلو دوری کنید. مخاطبان صداقت شما را درک می‌کنند و در نهایت بی‌ادعایی و بی‌طرفی شما منجر به افزایش نرخ فروش خواهد شد.  
  • اطلاعات شرکت: در پایان رپورتاژ آگهی نحوه دسترسی به خدمات و محصولات شرکت مورد نظر را توضیح دهید. آن‌ها را تشویق کنید برای دریافت راهنمایی و مشاوره با متخصصان شرکت مورد نظر تماس بگیرند. یک رپورتاژ آگهی کاربردی به سوالات مخاطب پاسخ می‌دهد و تأثیر خود را به عنوان یک تبلیغ غیرمستقیم بر مخاطبان مورد هدف می‌گذارد.  

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی برنده و موفق چیست؟ 

ویژگی های یک رپورتاژ آگهی برنده و موفق چیست؟ 

یک رپورتاژ آگهی برنده و موفق برای نشان دادن ارزش‌ها ایجاد می‌شود و نه به عنوان یک تبلیغ. شما نیازی به انتشار یک تبلیغ مستقیم و آشکار ندارید. در عوض مخاطبان باید پس از کسب اطلاعات در مورد محصولات شما، شما را ارزشمند و ویژه شناسایی کنند. پست‌‌های وبلاگ‌ها و به طور کلی هر پستی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود به عنوان یک محتوای آموزشی دست به دست انتقال پیدا می‌کند. یک رپوتارژ آگهی برنده و موفق در حالی که به آموزش مخاطبان هدف خود می‌پردازد ویژگی‌های خود را نمایان می‌کند. 

یک رپورتاژ آگهی برنده و موفق به آنچه می‌گوید پایبند است. به عنوان مثال اگر قرار است رپورتاژ آگهی حول محور محصولات آرایشی شکل بگیرد، نباید به موضوعات تغذیه، سلامت و یا دیگر موضوعات ثانویه بپردازد. لازم است اطلاعات موجود در رپورتاژ آگهی با عناوین تعریف شده همخوانی داشته باشد، زیرا خوانندگان براساس عناوین به مطلب شما مراجعه کرده‌اند و برای مطالعه آن زمان گذاشته‌اند. در صورتی که میان عناوین رپورتاژ آگهی و بدنه هماهنگی وجود نداشته باشد، تبلیغات معکوس عمل می‌کند و مخاطبان خود را از دست می‌دهد. 

یک رپورتاژ آگهی برنده و موفق الهام بخش است. با وجود اینکه قرار است رپورتاژ آگهی رنگ و بوی تبلیغ به خود نگیرد، اما کماکان لازم است مخاطب را به بازدید از سایت هدایت کند. یک رپورتاژ آگهی برنده و موفق با ایجاد لینکی برای مطالعه ادامه مطلب به سادگی می‌تواند کاربران را به سایت مورد نظر منتقل کند. پست‌های تعامل برانگیزی همچون پست‌های نظرسنجی و مسابقه پست‌هایی هستند که می‌توانند در بطن یک رپورتاژ آگهی تعبیه شوند و بازدید سایت مقصد را افزایش دهند. 

آموزش گام به گام روش نوشتن رپورتاژ آگهی 

آموزش گام به گام روش نوشتن رپورتاژ آگهی 

رپورتاژ آگهی ابزار شگفت انگیزی برای تولید سرنخ و فروش است. این نوع محتوا در حالی که تعریف جدیدی از تبلیغات را ارائه می‌دهند، بدون جلب توجه نظر مخاطب را به خود جذب می‌کنند. آگهی از برند، افزایش حضور، ایجاد نرخ تولید، افزایش فروش، افزایش بازدید ارگانیک تنها چند مزیت ساده از رپورتاژ آگهی محسوب می‌شوند. همانطور که پیش از این اشاره شد، رپورتاژهای آگهی سبکی مشابه با سبک روزنامه نگاری را دنبال می‌کنند. برای آموزش گام به گام روش نوشتن رپورتاژ آگهی علاوه بر اینکه می‌توانید از منابع انگلیسی و فارسی موجود در اینترنت استفاده کنید، می‌توانید با بررسی چند رپورتاژ آگهی موفق به ساختار کلی آن دست پیدا کنید. یک رپورتاژ آگهی شامل موارد زیر است:

تیتر جذاب: عنوان آگهی اولین چیزی است که مخاطب با آن روبه رو می‌شود در نتیجه توجه ابتدایی مخاطب به عنوان جذب می‌شود. 

مقدمه: مقدمه شامل یک پارگراف کوتاه می‌شود که چکیده‌ای از رپوتاژ آگهی را در خود جای داده است. مقدمه به مخاطب نشان می‌دهد که از بدنه رپورتاژ آگهی پیش رو چه انتظاراتی را باید داشته باشد. 

بدنه: بدنه رپورتاژ آگهی بدنه مقاله‌ها تفاوتی ندارد و ساختار خاصی را دنبال نمی‌کند. بدنه به طور معمول جزئیات بیشتری از موضوع را بیان می‌کند. بدنه بخشی از رپورتاژ آگهی است که هدف تبلیغ در آن گنجانده شده و به مخاطب انتقال داده می‌شود. 

نتیجه گیری: ممکن است رپورتاژ آگهی شما با هدف تبلیغ ایجاد نشده باشد و تنها هدفش معرفی یک کسب و کار باشد. نتیجه گیری بر اساس محتوا و هدف رپورتاژ آگهی نوشته می‌شود. اگر قرار است افراد را توسط لینک‌های پیوند داده شده به سایت مورد نظر خود هدایت کنید، اینجا بهترین مکان است زیرا مخاطب با آگاهی بیشتری به تصمیم گیری می‌پردازد. 

در تولید محتوای رپورتاژ به این اصول سئو دقت کنید

در تولید محتوای رپورتاژ به این اصول سئو دقت کنید

هر کسب و کاری که در اینترنت فعالیت می‌کند به دنبال دستیابی به برترین رتبه ‌های گوگل است. دریافت ترافیم ارگانیک، افزایش بازدید، افزایش نرخ تولید، افزایش فروش و در نهایت افزایش درآمد همگی عواملی هستند که به صورت زنجیروار پس از قرارگیری در برترین رتبه‌های گوگل حاصل می‌شود. گوگل نیز فضا را برای وب‌سایت‌هایی که به تولید محتوای درجه یک، کاربردی، آموزشی و سرگرم کننده می‌پردازند، محیا کرده است در نتیجه کسب و کارها می‌توانند از طریق محتواهای ذکر شده به اهداف مالی خود دست پیدا کنند.

رپورتاژ آگهی که نوعی محتوای تبلیغاتی غیر مستقیم است می‌تواند با پیروی از عوامل تأثیر گذار بر سئو سایت بر رتبه بندی سایت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر باعث می‌شود خزنده‌های گوگل پس از بررسی صفحات پیوند داده شده سایت شما را همانند سایت میزبان معتبر شناسایی کند. از دیگر عواملی که می‌تواند از طریق رپورتاژ آگهی تأثیر قابل توجهی بر سئو سایت بگذارد کلمات و عبارت کلیدی است که در محتوای رپورتاژ بکار برده شده است. به طور کلی، تمامی عواملی که در تولید محتوای سئو پسند نقش دارند می‌توانند در محتوای رپورتاژ آگهی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. آگاهی از برند و حضور فعال کسب و کار شما در فضای رقابتی آنلاین می‌تواند نقش قابل توجهی در بهبود سئو وب‌سایت شما ایفا کند. علاوه بر این، شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌های گزاف سئو سایت خود را ارتقا دهید و درآمد بیشتری کسب کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رپورتاژ آگهی، دیگر مطالب یک رپرتاژ را مطالعه کنید. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر، از طریق شماره تماس موجود در سایت می توانید با کارشناسان یک رپرتاژ ارتباط برقرار نمایید.