یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
رپورتاژ آگهی چیست؟

نوشتن تبلیغات و اشتراک گذاری آن مانند گذشته انجام نمی شود و باید شیوه های جدیدی را امتحان کرد. امروزه و با گسترش استفاده از اینترنت، یکی از روش های موثر برای تبلیغ هر کسب و کاری انتشار رپورتاژ آگهی است. احتمالا شما هم سایت های بزرگی را دیده اید که در بین مطالب خود مقاله های متفرقه ای را برای معرفی سایت های دیگر منتشر می کند. در واقع مشاغل مختلف با استفاده از این روش به راحتی می توانند مخاطبان جامعه هدف خود را جذب نمایند.
علاوه بر این، رپرتاژ آگهی بر بهبود سئوی سایت و کسب رتبه های برتر برای سایت در موتورهای جستجوی گوگل تاثیرگذار است. از این رو رعایت یک سری اصول مهم برای نوشتن و تولید رپورتاژ اهمیت بیشتری در مقایسه با جنبه های تبلیغاتی آن دارد. اگر تولید و انتشار رپورتاژ به شیوه ای درست صورت گیرد، هم برای سایت تبلیغ کننده و هم برای سایت معرفی شده سود خوبی به همراه دارد.
در این مطلب قصد داریم که درباره چیستی و چگونگی تاثیر این شیوه تبلیغاتی در رشد کسب و کارها با شما صحبت کنیم. بنابراین اگر می خواهید به طور کامل با رپرتاژ آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی به گزارش خبری گفته می شود که در اصل یک متن تبلیغاتی است، اما مخاطب متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شود. این مطلب می تواند محتوای متنی یا تصویری باشد. رپرتاژ در سایت های معتبر به منظور جذب مخاطب و هدایت آن به سایت مقصد منتشر می گردد. در واقع شما با پرداخت هزینه ای به سایت دیگری از اعتبار و کاربران آن برای افزایش ترافیک یا فروش محصولات سایت خود استفاده می کنید.
این مطلب می تواند یک کسب و کار جدید، محصول یا خدمات تازه ای را به دیگران معرفی کند. برای مثال بسیاری از استارت آپ های مطرح دنیا از این روش برای شناخت بیشتر برندشان استفاده می نمایند. دقت داشته باشید که رپرتاژ باید کاملا طبیعی و به دور از اغراق باشد.
کمپانی های مختلف با تایید ایده کسب و کار خود به همراه طرح تجاری آن اقدام به انتشار خبرهایی از پیشرفت خود می کنند. برای مثال مطلبی را در رابطه با تایید و اجرایی شدن ایده خود در رسانه ها منتشر می سازند. این امر به جریان سازی و ترغیب کاربران به تولید محتوا درباره آن ایده کمک می نماید.
یکی از مزایای انتشار رپورتاژ آگهی این است که شما با پرداخت هزینه بیشتر برای فضای اختصاص یافته به مطلب خود کنترل بیشتری بر کلیت پیام موردنظرتان دارید. بنابراین شما به طور کامل می توانید به مزایای محصولات و خدمات خود در متن اشاره کرده یا داستان و روایتی اثرگذار را منتشر کنید.
نوشتن رپورتاژ اصول و قواعد خاصی دارد. برای مثال محتوایی را برای این منظور باید تولید کنید که جذاب و مرتبط با زمینه کسب و کار شما باشد. همچنین این متن باید جنبه آموزشی یا اطلاع رسانی نیز داشته باشد که کاربر به سایت شما اعتماد کرده و به مشتری واقعی تبدیل شود.

what is ad reporting3

چرا افراد و کسب و کارها به رپورتاژ آگهی نیاز دارند؟

یکی از قواعد مهم در بازاریابی رپورتاژ نویسی است. نوشتن یک رپرتاژ حرفه ای امری دشوارتر از بازاریابی است. در واقع رپورتاژ آگهی موثر نیاز به تلفیق هنر تولید محتوا و علم بازاریابی دارد.
در بازاریابی رو در رو شما از طریق ارتباط چشمی، لحن صدا یا زبان بدن شخصیت مخاطب خود را ارزیابی می کنید. سپس از این اطلاعات برای برقراری تعامل با او استفاده می نمایید. اما در رپرتاژ نویسی شما باید بر اساس برآوردهای اولیه شخصیت مخاطب را حدس زده و سناریوی مناسب را بیابید.
در بسیاری از مواقع همه ما با دیدن یک تبلیغ فکر می کنیم که همه قابلیت های مطرح شده درباره آن کالا یا خدمات اغراق شده هستند. به طور کلی افراد اعتماد زیادی به تبلیغات مستقیم ندارند و ترجیح می دهند که از محصولی یا سرویسی استفاده کنند که تجربه قبلی از آن ها داشته اند. همچنین اشخاص مختلف معمولا اجناسی را می پسندند که افراد معتمد آن را پیشنهاد کرده اند.
در سال های گذشته بسیاری از مردم به پیشنهاد افراد مشهور مانند هنرپیشه ها اطمینان می کردند. اما در حال حاضر سلبریتی ها تنها 5 درصد از اینفلوئنسرهای دنیای مجازی را تشکیل می دهند. بنابراین کسب و کارهای مختلف می توانند بر اساس نوع کالا یا خدمات خود فرد یا کسب و کار معتبری را برای معرفی انتخاب نمایند. امروزه رپورتاژ به عنوان روشی موثر اما هزینه بر مخاطب را ترغیب می سازد که راحت تر محصولات و خدمات کسب و کارها را بخرد.
با نوشتن رپورتاژ تبلیغاتی و انتشار آن در سایت های معتبر به افزایش اعتبار خود یاری می رسانید. در این صورت همه افراد برند شما را به دیگران معرفی می کنند. البته تاثیرگذاری این روش بستگی به این دارد که چه زمانی رپورتاژ را بکار می برید.

موارد استفاده از رپرتاژ آگهی برای کسب و کارها کدام است؟
موارد استفاده از رپرتاژ آگهی برای کسب و کارها کدام است؟

محتوای نوشته شده در رپورتاژ آگهی باید هدفمند و مرتبط با موضوع دستاورد یا رویداد خاص باشد. به طور کلی این نوع مطلب بهتر است که در موارد زیر منتشر شود:
• آغاز یک کسب و کار یا بازگشایی آن.
• راه اندازی وب سایت های جدید.
• ارائه محصولات جدید.
• بهبود ویژگی های یک محصول یا افزایش محبوبیت آن.
• توسعه خط تولید یک محصول.
• عرضه مجدد یک محصول قدیمی.
• افتتاح یک فروشگاه یا دفتر جدید.
• همکاری دو شرکت یا ادغام شرکت های مختلف.
• شروع همکاری با یک مشتری برجسته.
• برندسازی.
• حضور در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی.
• استخدام فردی مهم در یک شرکت.
• دریافت جوایز معتبر.
• حضور در رویدادهای ملی یا بین المللی.
• گرامیداشت یک اتفاق مهم.

هدف از انتشار رپرتاژ آگهی چیست؟

هدف از انتشار رپرتاژ آگهی چیست؟

آیا کسب و کاری وجود دارد که از روشی مطمئن برای رسیدن به موفقیت استفاده نکند؟ بدون تردید پاسخ این پرسش منفی است، اما رعایت اصول صحیح در این امر بسیار مهم است.
به طور کلی محتوای رپورتاژ آگهی با این هدف منتشر می شود که شما به کمک آن بتوانید درک درستی از محصولات و برند خود را به دیگران منتقل کنید. در واقع این شیوه تبلیغاتی شرایطی را فراهم می سازد که یک کسب و کار با برندسازی موثر برند خود را به افراد بیشتری معرفی نماید.
در این خصوص باید متن آگهی خود را به گونه ای بنویسید که مانند یک داستان واقعی قابل درک باشد. در هنگام نوشتن دقت داشته باشید که کلمه یا عبارتی بکار نبرید که حس تحمیل محصول یا اغراق را به خواننده منتقل سازد.
جذابیت متن برای کاربر باید به اندازه ای باشد که نه تنها از خواندن آن خسته نشود، بلکه برای دیدن محصولات شما و آشنا شدن با برندتان ترغیب گردد. البته این موضوع به این معنی نیست که نباید از هیچ کلمه تبلیغاتی استفاده کنید. زیرا مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که کاربران به همان مقدار خواندن یک محتوای معمولی برای خواندن رپرتاژ آگهی نیز زمان می گذارند. بنابراین با استفاده از این روش مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب می کنید.
برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ باید به گونه ای آن را بنویسید که خواننده متوجه تبلیغاتی بودن آن و همچنین پرداخت هزینه از طرف شما نشود. زیرا در غیر این صورت ممکن است که برخی از افراد حس کنند که شما از اعتماد او نسبت به سایت منتشر کننده آگهی سوء استفاده کرده اید. بنابراین احتمال بدبین شدن مخاطب نسبت به سایت و برند شما وجود دارد.

تفاوت رپورتاژ آگهی با محتوای اسپانسردار چیست؟

تفاوت رپورتاژ آگهی با محتوای اسپانسردار چیست؟

رپورتاژ آگهی به صورت معمول در سایتی قرار می گیرد که کار اصلی آن تبلیغات نیست. در واقع این محتواها در سایت های معتبر، سایت های پربازدید تخصصی و مرتبط با موضوع متن قرار می گیرند. این امر باعث افزایش احتمال خوانده شدن رپرتاژ توسط دیگران می شود.
با استفاده از رپرتاژ نویسی می توانید مخاطب خود را با دلایل منطقی تشویق به بازدید از سایت کنید. به همین دلیل دیگر نیازی به استفاده از سایر روش های دیجیتال مارکتینگ نیست. همچنین در این شرایط نیازی به استفاده از محتوای اسپانسردار وجود ندارد؛ در این متون معمولا بسیاری از اطلاعات مبالغه شده هستند. در نتیجه تمایل مخاطب به خواندن مطالب رپرتاژ و احتمال بازدید او از سایت شما بالاتر است.
روزانه گزارش های تبلیغاتی مختلفی در روزنامه ها، تلویزیون و سایر رسانه ها منتشر می شوند که به صورت مستقیم خدمات یا محصولی را به دیگران معرفی می کنند. اما در رپرتاژ این معرفی عمدتا در قالب داستان و تفسیر خواهد بود. بنابراین این نوع مطلب به گونه ای است که مخاطب آن را به عنوان تبلیغ در نظر نمی گیرد.
یکی از ویژگی های مهم رپرتاژ آگهی این است که هدف اصلی آن محتوای سایت است. در واقع اگر کسب و کار خود را به صورت یک گزارش به دیگران معرفی کنید، کاربران شما را نادیده نمی گیرند. در رپرتاژ علاوه بر معرفی ضمنی محصول یا خدماتی خاص در مورد فواید و ویژگی های آن ها نیز اطلاعاتی به مخاطب داده می شود. بنابراین این نوع متن با ارائه اطلاعاتی مفید به کاربر او را به سمت سایت شما هدایت می کند. با پیوند دادن به سایت خود در یک کلمه کلیدی هدفمند در رپرتاژ موجب توجه موتورهای جستجو به کسب و کارتان نیز می گردید.