یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
رپورتاژ وبلاگی چیست

رپورتاژ وبلاگی یکی از روش های معتبر افزایش رتبه سایت و سئو خارجی به حساب می آید. رپورتاژهای وبلاگی تفاوت های عمده ای با بک لینک و رپورتاژ های خبری دارند. اگر می خواهید همه چیز در مورد رپورتاژ وبلاگی را بشناسید و با بهترین سایت های رپورتاژ وبلاگی ایرانی و خارجی آشنا شوید این مطلب برای شما است.

رپورتاژ وبلاگی چیست؟
رپورتاژ وبلاگی یا رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات اند که با بیانی جذاب و گیرا و به روش غیر مستقیم سعی در معرفی محصول و یا برند خاصی هستند. این نوع تبلیغات علاوه بر تاثیر بر مخاطبان کمک به ارتقا سایت و اعتبار سایت در نظر گوگل به شمار می رود. وبلاگ های دیگر بسته به میزان فعالیت و اعتبار هزینه های گوناگونی دارند و شما حتی می توانید برای ارتقای سئو خارجی سایت خود اقدام به ساختن وبلاگ و قرار دادن رپورتاژ در آن کنید. قوانین مختلفی وجود دارد که ندانستن و عدم توجه به آنها می تواند به سایت شما آسیب بزند. در ادامه به مزایا و قوانین رپورتاژ اشاره می کنیم.

مزایای رپورتاژ وبلاگمزایای رپورتاژ وبلاگی
رپورتاژ وبلاگی مزیت های مختلفی دارد و موفقیت های چشمگیری را برای سایت و کسب کار شما رقم خواهد زد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
افزایش ترافیک سایت
با انتشار رپورتاژ در سایت های پر بازدید و با دامین اتوریتی بالا شاهد ورود تعداد زیادی کاربر به سایت خود خواهید بود. دائمی بودن رپورتاژ خود مزیتی است که باعث می شود ترافیک سایت شما تا مدت ها بالا بماند و کاربران مختلف به صورت روزانه به سایت شما سرازیر شوند.
ارتقا در رتبه سایت
گوگل به انتشار رپورتاژ توجه ویژه دارد و در صورتی که رپورتاژ شما در سایتی معتبر قرار بگیرد باعث افزایش اعتماد گوگل به سایت شما خواهد شد.
برندینگ و افزایش اعتبار
با انتشار رپورتاژ در سایت های معتبر و با اعتماد مخاطب به آن سایت رفته رفته خدمات و برند شما نیز شناخته شده و معتبر تر از گذشته خواهد شد.
معرفی برند و افزایش فروش
رپورتاژ آگهی در سایت های همسو با کسب و کار شما باعث پیدا کردن مشتریان جدید و افزایش فروش شما خواهد شد.
مقرون به صرفه بودن رپورتاژ
رپورتاژ یک تبلیغ دائمی و مقرون به صرفه برای کسب و کار شما است. شما با یک بار هزینه برای انتشار رپورتاژ و با بازدید گرفتن آن در طولانی مدت یک تبلیغ موثر و در عین حال مقرون به صرفه انجام داده اید.

قوانین درست رپورتاژ

قوانین انتخاب سایت مناسب برای رپورتاژ
اگر می خواهید تا بیشترین بازخورد را از رپورتاژ خود دریافت کنید، قوانین ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها می توانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
مرتبط بودن سایت و رپورتاژ
در صورتی که سایت مد نظر ارتباط کافی با رپورتاژ شما نداشته باشد شاید بر سئو شما تاثیر مثبت بگذارد ولی صرفا مخاطب شما را برای برندتان جذب نکرده است. به عنوان مثال اگر در حوزه اقتصاد فعالیت دارید و رپورتاژ خود را به سایت های ورزشی بسپارید مشخصا افرادی که سایت ورزشی را چک می کنند علاقه ای به مطلب اقتصادی شما نخواهند داشت و روی لینک های سایت شما در رپورتاژ کلیک نخواهند کرد.
اعتبار و رتبه سایت منتشر کننده رپورتاژ
در صورتی که سایتی که انتخاب می کنید دارای اسپم اسکور بالا باشد و سئو کلاه سیاه برای ارتقا رتبه خود کمک گرفته باشد رپورتاژ شما نه تنها باعث رشد سایتتان نمی شود بلکه دچار آسیب نیز خواهد شد. در واقع هرچه سایت معتبر تر و دارای پیچ اتوریتی و دامین اتوریتی بالاتری باشد تاثیر آن بر رپورتاژ شما بیشتر است.
میزان بازدید و کیفیت محتواهای سایت
هرچه بازدید از سایتی که به آن رپورتاژ می دهید بیشتر باشد امتیاز شما بالاتر است. دقت کنید سایت باید در بازه زمانی مختلف به روز باشد و روزانه محتوا در آن قرار بگیرد و سایت هایی که مدت طولانی از آخرین فعالیتشان میگذرد در نظر موتورهای جستجو رتبه و اعتبار مناسبی ندارند.

رپورتاژ وبلاگ خارجی

رپورتاژ وبلاگی خارجی
کسب و کارهایی که مشتریان غیر ایرانی دارند می توانند به انتشار رپورتاژ در وبلاگ های خارجی بپردازند. البته دیده شده که کسب و کار های ایرانی هم برای کسب رتبه بهتر و بهبود سئو خارجی سایت خود اقدام به انتشار رپورتاژ در سایت خارجی کرده اند. باید دقت شود تا صفحه لندینگی که رپورتاژ به آن لینک شده مطابق با زبان اصلی سایت باشد تا کاربر با دوگانگی در ورود به سایت شما مواجه نشود. قیمت رپورتاژ در وبلاگ های خارجی متفاوت است و با نوسانات دلار و همچنین اعتبار وبلاگ رابطه مستقیم دارد.
نگارش جذاب محتوای رپورتاژ
پس از انتخاب سایت مناسب نوبت به محتوای رپورتاژ می رسد. در تیتر نویسی رپورتاژ حداکثر دقت را به خرج دهید. از اضافه گویی و تبلیغ مستقیم برند خود جدا خودداری کنید. در رپورتاژ به میزان مقالات وبلاگ خودتان فضا ندارید پس بهتر است تا با بیان نیاز مخاطب به ساده ترین روش ممکن او را ترغیب به ورود به سایت خود کنید. از تصاویر با کیفیت برای جذاب تر کردن محتوای رپورتاژ خود استفاده کنید. کلمات کلیدی مناسب را در جای جای محتوای رپورتاژی خود قرار دهید تا شانس دیده شدن سایت خود را افزایش دهید.
لیست وبلاگ های رپورتاژ داخلی
بهترین سایت ها برای لینک سازی در وبلاگ های ایرانی به شرح زیر است.
deyblog.ir
famblog.ir
limoblog.ir
monoblog.ir
asrblog.ir
niloblog.com
blogtez.com
parsiblog.com
nasrblog.ir
asblog.ir
avablog.ir
allblog.ir
blograz.ir
loxblog.com
blogsky.com
farsiblog.com
rozblog.com
tebyan.net
blog.ir
blogix.ir
bestblog.ir
لیست وبلاگ رپورتاژ خارجی
سایت های خارجی مناسب با سب و کار شما به شرح زیر است.
tumblr.com
rediff.com
pages10.com
ampblogs.com
blogocial.com
onesmablog.com
bloguetechno.com
edublogs.org
academia.edu
500px.com
angelfire.com
shotblogs.com
blogminds.com
suomiblog.com
myblog.de

حداکثر تعداد لینک در یک رپورتاژ وبلاگی
امروزه بیشتر رپورتاژها برای ارتقا سئو سایت ها منتشر می شود. اما در صورتی که میزان لینک قرار گرفته در محتوای رپورتاژ زیاد شود باعث می شود که محتوا از قالب اصلی خود خارج شود و مفید بودن خود برای کاربر را از دست بدهد. تعداد لینک های قرار گرفته در یک رپورتاژ می تواند از 2 تا 10 لینک بسته به استراتژی رپورتاژ متفاوت باشد.

کلام پایانی
انتشار رپورتاژ می تواند راه حل شما برای رشد بسیار زیاد شما شود. با رعایت نکات و داشتن محتوای یونیک و غیر کپی در یک سایت معتبر می توانید یک بازخورد مناسب از رپورتاژ خود دریافت کنید. در صورتی که اطلاعات کافی برای نحوه انتشار و نکات کلیدی رپورتاژ ندارید بهتر است تا این کار را به آژانس های تبلیغاتی معتبر مانند پونه مدیا بسپارید. تجربه شما از انتشار رپورتاژ وبلاگی چه بوده؟ با ما به اشتراک بگذارید.