یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
تعرفه تبلیغات در سایت های پربازدید

تبلیغات در فضای مجازی از جمله قدرتمندترین ابزار برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ هستند. حتی اگر به شدت طرفدار تبلیغات درونگرا باشید باز هم نمی‌توانید تبلیغات برونگرا یا صریح را دست کم بگیرید. اگر فروشگاه آنلاینی دارید یا به طور کلی کسب و کاری را اداره می‌کنید، می‌توانید با تبلیغات در سایت‌های پربازدید، برند خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و در پی آن، مخاطبان بیشتری داشته باشید. سپس فرصت پیدا می‌کنید مخاطبان را برای خرید کالا یا خدمات مورد نظر خود، تشویق نمایید.
از آنجایی که بودجه بندی برای انجام تبلیغات اهمیت زیادی دارد، قصد داریم در این مقاله درباره تعرفه تبلیغات در سایت‌ های پربازدید صحبت کنیم. ببینیم این تبلیغات تا چه میزان تاثیرگذار هستند، سایت‌های پربازدید چگونه تعرفه‌های خود را تعیین می‌کنند و... . لطفا با ما همراه باشید.

قیمت تبلیغات در سایت های پر بازدید به چه صورت است

قیمت تبلیغات در سایت های پر بازدید به چه صورت است؟

معمولا تعرفه تبلیغات در سایت های پر بازدید بر اساس ۳ فاکتور تعیین می‌شود:

  • انواع تبلیغات در سایت:
    تبلیغات در سایت‌های پر بازدید انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن‌ها در ۳ دسته بندی قرار می‌گیرند: ۱. تبلیغات بنری ۲. تبلیغات همسان ۳. تبلیغات کلیکی. البته در بسیاری مواقع ممکن است در سایت‌ها، تلفیقی از انواع تبلیغات را مشاهده نمایید.
    برای تبلیغات بنری، شما به یک سایت پربازدید مراجعه می‌کنید و درخواست می‌دهید. پس از انجام مذاکره و قرارداد، مبلغی به سایت میزبان پرداخت می‌کنید و تبلیغ کسب و کار خود را در یکی از بنرهای سایت قرار می‌دهید. بنرها غالبا بخشی مستطیل شکل در سایت هستند که هر چقدر طول و عرض بزرگتری داشته باشند، تعرفه بالاتری برای آن‌ها تعیین می‌شود. تبلیغات بنری می‌توانند در قسمت بالا، پایین یا کنار صفحه سایت نمایش داده شوند.
    بسیاری بر این باور هستند که تبلیغات بنری تاثیرگذار نبوده و کاربران به آن‌ها توجه نمی‌کنند. به همین دلیل استفاده از تصاویر متحرک یا جذاب در تبلیغات بنری رایج است.
    تبلیغات همسان، نوعی از تبلیغات نسبتا درونگرا هستند که در اغلب موارد بیش از تبلیغات بنری موثر واقع می‌شوند. معمولا تبلیغات همسان در سایت های پر بازدید در بخش‌هایی مانند مطالب جذاب امروز، دانستنی‌ها، پیشنهاد امروز و... قرار می‌گیرند و می‌توانند لینکی باشند که به سایت شما ارجاع داده می‌شود. سایت‌های پر بازدید، تعرفه‌های بالایی برای تبلیغات همسان تعیین می‌کنند، زیرا معمولا نظر کاربران بیشتری را جلب کرده و ترافیک سایت شما و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهند.
    تبلیغات کلیکی، دسته‌ای مهمی از تبلیغات سایت را در بر می‌گیرند. البته تبلیغات بنری یا همسان هم می‌توانند در این دسته بندی باشند. تعرفه تبلیغات کلیکی (همان طور که از نام آن مشخص است) به ازای هر کلیک تعیین می‌شود. بدیهی است که هر چقدر سایتی محبوب‌تر و پربازدیدتر باشد این تعرفه هم بالاتر است.

قیمت تبلیغات در سایت های پر بازدید به چه صورت است

  • مدت زمان نمایش تبلیغات:
    مدت زمان نمایش تبلیغات نقش کلیدی در تعیین تعرفه تبلیغات سایت های پربازدید دارد. هر چقدر مدت زمان نمایش تبلیغات بیشتر باشد، هزینه افزایش می‌یابد. معمولا مدت زمان نمایش تبلیغات در سایت‌ها به صورت روزانه محاسبه می‌گردد.
  • تعداد بازدیدکنندگات سایت:
    بدیهی است که صاحبان کسب و کارها به نمایش تبلیغات خود در سایت های پر بازدید علاقه داشته باشند. هر چقدر سایت محبوب‌تر و پرترافیک تر باشد، متقاضیان برای انتشار تبلیغات افزایش می‌یابند و به نسبت آن تعرفه نیز بالاتر می‌رود.

برای اطلاع از جدیدترین تعرفه‌ها باید به سایت مورد نظر خود مراجعه نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که نوع تبلیغ (بنری، همسان و...)، مساحتی که در سایت به خود اختصاص می‌دهد، مدت زمان نمایش تبلیغ و میانگین تعداد بازدیدکنندگان هر سایت در تعیین تعرفه نهایی نقش خواهند داشت.

دستاورد تبلیغات در سایت های پربازدید چیست؟

دستاورد تبلیغات در سایت های پربازدید چیست؟

حال که تعرفه تبلیغات در سایت‌ های پربازدید را بررسی کردیم، شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که تبلیغات در سایت های پربازدید چه سودی برای کسب و کار شما دارد. تبلیغات در سایت، یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین است که دستاورد‌های آن شامل موارد زیر هستند:

  • پیگیری Lead: اگر یک فروشگاه آنلاین را اداره می‌کنید و تبلیغات در سایت های پربازدید انجام داده‌اید، می‌توانید اطلاعات مفیدی از این طریق کسب نمایید. برای مثال ببینید Lead یا اولین سرنخ ایجاد مشتری، از طریق کدام تبلیغ و در کدام سایت به وجود آمده است. به این ترتیب بودجه بندی منطقی‌تری برای تبلیغات در سایت‌های دیگر انجام می‌دهید و سود بیشتری کسب می‌نمایید.
  • جذب مشتریان بالقوه بیشتر: چنانچه در سایت مناسبی، تبلیغات انجام داده باشید فرصت خوبی در اختیار شما قرار گرفته تا مشتریان بالقوه را جذب نمایید. تبلیغات تاثیرگذار در سایت پربازدید، کاربران جدید بسیاری را به بازدید از سایت شما (و به دنبال آن خرید از شما) تشویق خواهند کرد.
  • افزایش اعتبار برند: بدیهی است که وقتی تبلیغات کسب و کار در سایت‌های معتبر و محبوب منتشر شوند، برند شما اعتبار بیشتری به دست می‌آورد.

دستاورد تبلیغات در سایت های پربازدید چیست؟

  • شناخت پرسونای مخاطبان: هر کسب و کار آنلاین باید پرسونای مخاطبان خود را بشناسد و در این راه از ابزارهای مناسب کمک بگیرد. شناخت پرسونای مخاطبان یعنی اینکه بدانید مخاطب شما چه نیازهایی دارد، چه زمانی می‌خواهد تعامل برقرار کند و چه لحنی را برای تعامل می‌پسندد و... . با مشاهده میزان بازدهی هر تبلیغی که در سایت‌های پربازدید منتشر کرده‌اید، می‌توانید تجزیه و تحلیل انجام دهید و شناخت دقیق‌تری از مخاطبان داشته باشید.
  • فعالیت مفید در عرصه رقابت: معمولا در هر کسب و کار، رقیبانی دارید که سعی می‌کنند بهترین باشند. در حالی که رقیبان از ابزار قدرتمندی مانند تبلیغ در سایت های پربازدید استفاده می‌کنند شما نمی‌توانید دست روی دست بگذارید. بلکه باید در این عرصه حضور پیدا کنید تا نام شما در بازار کمرنگ نشود.
  • افزایش نرخ تبدیل: تقریبا تمام مواردی که نام بردیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند بر افزایش نرخ تبدیل تاثیر مثبت داشته باشند. بنابراین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تبلیغات در سایت های پربازدید، افزایش نرخ تبدیل و موفقیت بیشتر در کسب و کار است.

در این مقاله تعرفه تبلیغات در سایت های پربازدید را بررسی کردیم. یک رپورتاژ، در مسیر توسعه کسب و کارتان، همراه شماست. با مراجعه به وبسایت این مجموعه، از خدمات آن در جهت بهبود و توسعه کسب و کارتان، استفاده کنید.