یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
هزینه رپورتاژ نویسی

شنیده‌اید که می‌گویند اگر هفت دختر کور داشته باشد، یک ساعته شوهر می‌دهد؟! این همان کاری است که یک شرکت تولید و انتشار رپورتاژ با محصولات شما می‌کند! اما انتشار رپورتاژ نیز مستلزم داشتن اطلاعاتی از سوی شماست. یکی از آن‌ها، هزینه رپورتاژ نویسی و عوامل موثر بر آن است. ما تمام این اطلاعات را گردهم آورده‌ایم تا شما بخوانید! پس با ما همراه بمانید.

هزینه رپورتاژ نویسی به چه عواملی بستگی دارد؟

سایت منتشر کننده

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده هزینه رپورتاژ نویسی، سایتی است که قرار است رپورتاژ را در آن منتشر کنید. هرچه سایت از نظر سئو بهتر باشد، قیمت انتشار رپورتاژ در آن بیشتر می‌شود. اما نکات بسیاری هستند که برای انتخاب یک سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی باید در نظر گرفته شوند. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

هزینه رپورتاژ نویسی به چه عواملی بستگی دارد؟

1. Domain Authority

2. Page Authority

3. نرخ CTR

4. تعداد بازدید طبیعی سایت

5. نرخ ایمپرشن

6. و… 

از سوی دیگر مدتی که رپورتاژ شما روی سایت باقی می‌ماند، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال سایتی که رپورتاژ آگهی شما را بیش از ۸ سال روی سایت خود نگه می‌دارد، هزینه بیشتری نسبت به سایتی که رپورتاژ شما را تنها ۳ ماه روی سایت نگه می‌دارد، درخواست می‌کند. با این حال در برخی کسب و کارها و سایت‌ها، سایتی که هزینه کمتری دریافت می‌کند اما مدت کمتری رپورتاژ روی سایت باقی می‌ماند، گزینه مناسب‌تری است.

نویسنده و مهارت‌های رپورتاژ نویسی

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت رپورتاژ، هزینه‌ای است که به نویسنده پرداخت می‌شود. نویسندگان رپورتاژ به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به نویسندگان سایت طلب می‌کنند. دلیل آن هم این است که رپورتاژ نویسی یک مهارت جداگانه است که نکات بسیاری را در بر می‌گیرد.

نویسنده و مهارت‌های رپورتاژ نویسی

نویسنده رپورتاژ و کیفیت مقاله‌ای که تولید می‌کند، روی بازدهی رپورتاژ تاثیر به سزایی دارد. طبیعی است که هرچه رپورتاژ حرفه‌ای‌تری بخواهید، هزینه بیشتری باید پرداخت کنید. از سوی دیگر هزینه رپورتاژ نویس، بسته به اینکه چه نوع رپورتاژی می‌خواهید متفاوت است.  

به طور کلی می‌توان گفت هزینه رپورتاژ نویسی به بودجه شما، پلن و اهدافی که دارید وابسته است. با این حال بهترین انتخاب، سایت‌هایی هستند که تمام عملیات رپورتاژ نویسی شما را برعهده می‌گیرند. این سایت‌ها خیال شما را از بابت بازدهی مناسب رپورتاژ راحت می‌کنند. پیشنهاد ما یک رپورتاژ است.  

مهارت در رپرتاژ نویسی

به نظر شما هدف از نگارش رپورتاژ چیست؟ تنها دریافت چند لینک معتبر در گوگل؟ اگر هدف شما تنها دریافت چند لینک معتبر برای گوگل است، می‌توانید از روش‌های ارزان‌تری به این هدف برسید. اما اگر هدف‌های زیر را دنبال می‌کنید، باید فردی را انتخاب کنید که مهارت خوبی در رپورتاژ نویسی داشته باشد:

نویسنده و مهارت‌های رپورتاژ نویسی

  • معرفی برند یا محصول به مشتریانی که شاید به سایت شما سری نزنند
  • معرفی سایت، برند یا محصولات در قالبی به جز تبلیغات
  • جذب ترافیک تازه گوگل
  • بهبود اعتماد موتورهای جست و جو به خصوص گوگل
  • ایجاد سرنخ فروش در سایت‌های مختلف
  • بهبود ارتباط با مشتریان
  • و… 

نکات نوشتن رپرتاژ

به طور کلی پیش از شروع به نوشتن باید ساختار نوشته را در ذهن خود مجسم کنید. نوشتن همانند علم معماری است. پیش از شروع کار باید نقشه داشته باشید. سپس ساختمان بندی و اسکلت کلی ساختمان را طراحی و بسازید. سپس عوامل مختلف همچون مقاومت سازه در برابر زلزله و… را برسی کنید. برسی‌های میدانی را باید در این مرحله انجام دهید. پس از آن ساختمان را بسازید. آخرین مرحله، همان مرحله طراحی و زیباسازی ساختمان است. هنگام نوشتن نیز پیش از شروع کار باید نقشه داشته باشید. هدف خود را از نوشتن رپورتاژ مشخص کنید.

باید بدانید مخاطب شما کیست و چه چیزهایی دوست دارد. از چه چیزهایی متنفر است. حتی باید بدانید او چقدر تمایل دارد رپورتاژ شما را مطالعه کند! یکی از مهم‌ترین نکات در مرحله اول، دانستن رسانه‌ای است که مخاطب شما از آن استفاده می‌کند. حال نوبت به ساختمان بندی و ایجاد اسکلت اصلی متن رپورتاژ است. باید بدانید هر عنوان شامل کدام کلمات کلیدی می‌شود. همچنین هر عنوان باید چقدر از متن شما را در بر بگیرد. تعداد کلمات کلی متن نیز اهمیت بالایی دارد.

نکات نوشتن رپرتاژ

توجه داشته باشید که بسیاری از سایت‌هایی که می‌خواهید رپورتاژ را در آن‌ها منتشر کنید، محدودیت‌های مختلفی را درباره تعداد کلمات، تصاویر، لینک‌ها و… در نظر گرفته‌اند. حال باید متن خود را پالایش کنید. اشتباهات بسیاری هستند که ممکن است طی روند نوشتن بدون اینکه بدانید مرتکب شوید. این اشتباهات زمانی از بین می‌روند که پس از نوشتن متن، یک پالایش کامل روی رپورتاژ داشته باشید. یکی از رایج‌ترین اشتباهات، تبلیغات بیش از اندازه است. به طور معمول متن شما باید حدود ۲۵ درصد تبلیغات درون خود داشته باشد. در غیراینصورت مخاطب تمایلی به ادامه مطالعه متن نخواهد داشت.

اما این آخرین مرحله نوشتن رپورتاژ است که باعث زیبا شدن آن می‌شود. زبان فارسی مملو از کلمات زیبایی است که این روزها کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. آرایه‌های ادبی، کلمات زیبا، ضرب المثل‌ها و … از جمله نکاتی هستند که رعایت آن‌ها متن شما را زیباتر می‌کند. هرچه متن زیباتری داشته باشید، مخاطب تمایل بیشتری به ادامه آن متن خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کنید، لینک‌هایی است که می‌خواهید در مقاله قرار دهید. تجربه نشان داده است اکثر کاربران ابتدا مقدمه و سپس نتیجه مقاله را می‌خوانند.

سپس در صورتی که مقاله را متناسب با نیاز خود ببینند، آن را ادامه می‌دهند. بخش بزگی از پرش کاربران در این قسمت صورت می‌گیرد. از این رو لینک‌هایی که در مقدمه و نتیجه قرار می‌گیرند، بیشتر دیده می‌شوند.

نکات نوشتن رپرتاژ

بسیاری از سئوکاران معتقدند مکان لینک تاثیری در کیفیت آن ندارد. اما برخی دیگر معتقدند چون کاربران بیشتری لینک‌های مقدمه و نتیجه را می‌بینند، بیشتر روی آن‌ها کلیک می‌کنند. در نتیجه گوگل نیز آن لینک‌ها را با اهمیت‌تر می‌پندارد. ریسک کنید؛ خلاقیت به خرج دهید؛ ارزشمند باشید. این‌ها سه نکته اصلی هستند که می‌توانند یک رپورتاژ معمولی را به یک رپورتاژ پر بازده تبدیل کنند.

البته همیشه به یاد این سخن بوعلی سینا باشید که می‌فرماید: «هر چیزی کمش دارو، متوسطش غذا و زیادش زهر است!» در هیچ چیزی زیاده روی نکنید. هزار و یک عامل هستند که هزینه رپورتاژ نویسی شما را تعیین می‌کنند. از سایت منتشر کننده رپورتاژ گرفته تا نکاتی که در نگارش این متون رعایت شده است! اما ساده‌ترین کار، سپردن همه این روندها و کارها به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ است که عملیات تولید و توزیع رپورتاژ را برای شما انجام دهد. پیشنهاد ما یک رپورتاژ است.

رپورتاژ نویسی یک هنر است که همانند تمام هنرهای دیگر باید به دست هنرمند خاص خود انجام بگیرد. هنرمندان بسیاری در یک رپورتاژ آماده ارائه خدمات به شما صاحبان کسب و کار هستند. کافی است بدانید بودجه شما برای هزینه رپورتاژ نویسی چقدر است. پس از آن با کارشناسان یک رپورتاژ تماس بگیرید تا بهترین رپورتاژها را در کمترین زمان ممکن داشته باشید. شما تنها یک تماس با تبلیغات گسترده و موثر فاصله دارید!