یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
تعرفه تبلیغات در خبرگزاری ها

خبرگزاری ها یکی از بهترین وب سایت ها برای انتشار تبلیغات محسوب می شوند. به همین خاطر، بسیاری از کسب و کارها که به دنبال دریافت رتبه بهتر در گوگل هستند، اقدام به انتشار تبلیغات در وب سایت های خبرگزاری می کنند. اما همواره ابهامات مختلفی در مورد تعرفه تبلیغات در خبرگزاری ها و دلیل تفاوت های این تعرفه وجود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد عوامل موثر بر روی تعرفه تبلیغات در خبرگزاری ها صحبت کنیم و یک محدوده قیمتی برای قیمت انتشار تبلیغات در سایت های خبرگزاری را ذکر کنیم.

 

هزینه تبلیغات در خبرگزاری ها به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تبلیغات در خبرگزاری ها به چه عواملی بستگی دارد؟

تبلیغات در خبرگزاری ها، یکی از بهترین روش ها برای دیده شدن در فضای اینترنت است. چرا که خبرگزاری ها به دلیل داشتن بازدید بسیار زیاد، می توانند گزینه خوبی برای انتشار تبلیغات باشند. با این حال بسیاری از افراد به واسطه بودجه خاصی که دارند، نمی توانند بهترین خبرگزاری را برای انتشار تبلیغات خودشان انتخاب کنند. اگر درک درستی از هزینه تبلیغات در خبرگزاری ها و عواملی که روی آن ها تاثیر می گذارند، داشته باشید؛ می توانید بهتر اقدام به انتخاب یک خبرگزاری برای انتشار تبلیغات خودتان کنید. 

  • شهرت
    خوشبختانه در کشور ایران سایت های مختلفی در زمینه انتشار خبر فعالیت می کنند. اما در این میان برخی از خبرگزاری ها به دلیل قدیمی بودن، انتشار خبرها به صورت جذاب و یا داشتن رابط کاربری خوب، محبوبیت بیشتری میان مردم کشور ایران پیدا کرده اند. به همین خاطر، شهرت این وب سایت های خبرگزاری بیشتر از وب سایت های دیگر است. 
    هر چقدر وب سایت یک خبرگزاری شهرت بیشتری داشته باشد، تبلیغات منتشر شده در آن بازدید بیشتری خواهند داشت، بنابراین تعرفه تبلیغات در این وب سایت ها نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین، اگر علاقه مند به انتشار تبلیغات در سایت های مشهور در کشور ایران هستید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. 
  • اعتبار دامنه
    اعتبار دامنه از جمله عوامل موثر بر روی رتبه بندی یک سایت در گوگل محسوب می شود. هر چقدر اعتبار دامنه یک سایت در گوگل بیشتر باشد، احتمال اینکه تبلیغات منتشر شده در سایت خبرگزاری بازدید بیشتری داشته باشد، افزایش پیدا می کند. بنابراین، تعرفه تبلیغات در خبرگزاری هایی که دارای اعتبار دامنه بیشتری هستند، بسیا بالاتر از تعرفه تبلیغات در خبرگزاری هایی است که اعتبار دامنه کمتری دارند. 
    اعتبار دامنه یک وب سایت خبرگزاری از  ۰ تا عدد ۱۰۰ تعیین می شود. هر چقدر رتبه و اعتبار وب سایت بیشتر باشد، یعنی اعتبار بیشتری در گوگل دارد. بدیهی است که قیمت و تعرفه تبلیغات در یک وب سایت با اعتبار دامنه بالاتر (نزدیک به ۱۰۰)، بیشتر از تعرفه تبلیغات خبرگزاری با اعتبار دامنه پایین تر (نزدیک به صفر) است. 

هزینه تبلیغات در خبرگزاری ها به چه عواملی بستگی دارد؟

  • زمان ایندکس
    زمان ایندکس شدن در گوگل تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت مطالب منتشر شده در گوگل دارد. هر چقدر زمان ایندکس شدن یک سایت در گوگل بیشتر باشد، گوگل می تواند با سرعت بیشتری مطالب به روز شده سایت را بررسی و آن ها را شناسایی کند. بدیهی است که اگر زمان ایندکس یک سایت خبرگزاری بهتر باشد، راحت تر می توان شاهد دیده شدن یک رپورتاژ درون آن بود. به همین خاطر، تعرفه تبلیغات در خبرگزاری که دارای زمان ایندکس بهتری است، بیشتر خواهد بود. 
  • میزان ورودی
    یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت تبلیغات در خبرگزاری ها تاثیر می گذارد، میزان ورودی وب سایت های خبرگزاری است. بدیهی است که هر چقدر شهرت یک وب سایت خبرگزاری بیشتر باشد، میزان ورودی آن نیز بیشتر می شود. البته باید در نظر داشت که میزان ورودی در سایت های خبرگزاری بستگی به مطلب منتشر شده در سایت های خبرگزاری نیز دارد. هر چقدر مطلب منتشر شده قوی تر باشد، می تواند مخاطبین بیشتری را به خودش جذب کند. 

هزینه تبلیغات در خبرگزاری ها به چه عواملی بستگی دارد؟

  • تعداد لینک فالو
    هر متن تبلیغاتی که در سایت های خبرگزاری ایرانی منتشر می شود، دارای لینک فالوهای مشخصی برای هدایت مخاطبین به سایت های اصلی است. هر چقدر تعداد لینک فالو در متن تبلیغاتی منتشر شده در وب سایت خبرگزاری بیشتر باشد، قیمت تبلیغات نیز افزایش پیدا می کند. البته این معیار، معمولا مد نظر قرار نمی گیرد و بیشتر اعتبار دامنه و یا زمان ایندکس بر روی تعرفه تبلیغات در خبرگزاری ها تاثیر می گذارند. 
  • اسپم اسکور
    اسپم استور یکی دیگر از رتبه هایی است که بر اساس آن می توانید متوجه عملکرد یک سایت خبرگزاری شوید. گوگل به دلیل داشتن سیستم هوشمند خاص خودش، هر روزه تعدادی از مطالب را در اسپم می گذارد که قطعاً اصلا بازدیدی در اینترنت نخواهند داشت. اسپم اسکور یک سایت به میزان احتمال افتادن یک مطلب در بخش اسپم گوگل در یک سایت اشاره دارد. 
    عدد اسپم اسکور معمولا از ۰ تا عدد ۱۷ است. بدیهی است که هر چقدر این عدد بالاتر باشد، نرخ اسپم اسکور سایت نیز افزایش پیدا می کند. معمولا تعرفه تبلیغات در سایت های خبرگزاری که اسپم اسکور بالایی دارند، پایین تر است. 

محدوده قیمتی تبلیغات در خبرگزاری ها

محدوده قیمتی تبلیغات در خبرگزاری ها

حال که با عوامل موثر بر روی قیمت تبلیغات در خبرگزاری ها آشنا شدید، بد نیست که در مورد محدوده قیمتی تبلیغات در خبرگزاری ها نیز اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، طبق توضیحات داده شده آنقدر تنوع قیمت و تعرفه تبلیغات در خبرگزاری ها زیاد است که به راحتی نمی توان یک محدود قیمتی مشخص را برای انتشار تبلیغات در خبرگزاری ها ذکر کرد.
اما معمولا تعرفه تبلیغات در خبرگزاری ها از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است. بدیهی است که این محدوده قیمتی در هر سال متفاوت خواهد شد. در صورتی که خبرگزاری ها دارای اعتبار دامنه بسیار زیادی باشند و یا زمان ایندکس آن ها بسیار خوب باشد، تعرفه تبلیغات در آن ها بسیار افزایش پیدا می کند. 
اما خبرگزاری هایی که بازدید زیادی ندارند و شهرت آن ها نیز کمتر است، هزینه کمتری برای انتشار رپورتاژ آگهی از شما دریافت می کنند. به هر حال با توجه به بودجه ای که برای خرید تبلیغات آگهی در خبرگزاری ها را دارید، می توانید همین حالا سفارش خود را برای یکی از سایت های معتبر خبرگزاری جهت انتشار این تبلیغات ثبت کنید. یک رپورتاژ به شما امکان منتشر کردن تبلیغات در خبرگزاری های معتبر را می دهد.