یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
تفاوت رپورتاژ آگهی و بک لینک در چیست؟

با گسترش کسب و کارهای اینترنتی، یکی از بزرگترین چالشهای فعالان، افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت کسب و کارشان است. امروزه استفاده از رپورتاژ آگهی و بک لینک دو روش متداول برای افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو است. اگر شما هم علاقمند به استفاده از این دو ابزار قدرتمند برای سایت خود هستید به شما پیشنهاد می کنم تا انتهای مطلب همراه 1رپورتاژ باشید تا این موضوع را بطور کامل بررسی کنیم.

فرق رپرتاژ با بک لینک چیست؟ 

فرق رپرتاژ با بک لینک چیست؟ 

اجازه دهید برای آشنایی بیشتر شما، قبل از بیان فرق رپورتاژ و بک لینک، هر کدام از آنها را بطور جداگانه معرفی کنیم.

 رپورتاژ یکی از انواع تبلیغات است که خواننده را بدون آنکه متوجه شود و بصورت نامحسوس به خرید کالا یا خدمات مورد نظر ترغیب می کند. رپورتاژ در حال حاضر یکی از محبوب ترین روش های تبلیغی است که توسط شرکت های بسیاری استفاده می شود. در سال های اخیر دسترسی به اینترنت و شبکه های مجازی گسترش پیدا کرده است. به همین خاطر روش های تبلیغاتی سنتی به روش های مدرن تری مثل رپورتاژ تغییر پیدا کرده اند.

امروزه شاهد هستیم که بسیاری از شهروندان برای آگاهی از موضوعات و خدمات مختلف، آنها را در موتورهای جستجو همچون گوگل سرچ می کنند. شما با تهیه رپورتاژهای قدرتمندی که بتواند جواب سوالات شهروندان را به خوبی بدهد، آنها را از دنبال کنندگان سایت خود کنید. و در کنار مطالب مفید و جذاب به معرفی محصول و خدمات خودتان نیز بپردازید. این روش تبلیغی توانسته است بسیار موفق عمل کند و اگر شما بر روی تهیه رپورتاژهای با کیفیت و جذاب تمرکز کنید بازدید سایت شما افزایش چشمگیری می یابد و کسب و کارتان در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت.

بک لینک به معنای لینک دادن از سایت های دیگر به صفحه ای ازسایت شما است. و بد نیست بدانید که تفاوت بک لینک با لینک در این است که لینک به صفحات داخلی یک سایت ارجاع می دهد، در صورتی که بک لینک به سایر سایت ها ارجاع می دهد. بک لینک نیز از ابزارهای قدرتمند برای بهبود سئو سایت شما است و هر چقدر تعداد بیشتری بک لینک از سایت های معتبر به سمت سایت شما ارجاع شود رتبه بندی بهتری را کسب خواهید کرد.

فالو یا نوفالو از فاکتورهای با اهمیتی است که گوگل در ارزش دهی به بک لینک در نظر می گیرد. فالو به معنای معتبر و قابل اطمینان بودن سایت مقصد است. به این مفهوم که سایتی که لینک شما در آن واقع شده است اگر ویژگی فالو به آن بدهند، یعنی سایت شما را می شناسد و قابل اطمینان می داند و اگر ویژگی نوفالو به آن بدهد یعنی سایت شما را می شناسد اما مطمئن نیست که قابل اطمینان هستید یا نه.

 آشنا شدن با رپورتاژ و بک لینک

تا اینجا با رپورتاژ و بک لینک آشنا شدید. در ادامه قصد داریم با تفاوت های اصلی این دو آشنا شویم.

  • مدت اعتبار: همانطور که اشاره شد بک لینک ها در دیگر سایت ها قرار می گیرند و به خاطر اینکه برای استفاده انبوه از آنها باید هزینه پرداخت کنید، مدت زمان مشخصی هم برای قرار گیری آنها در نظر می گیرند، که معمولا شش ماه و یا یک سال است، اما رپورتاژ ها در سایت خودتان قرار می گیرد و هر مدت زمانی که مایل باشید می توانید آنها را در سایت نگهداری کنید. پس مدت اعتبار رپورتاژ را می توان همیشگی و بک لینک ها را کوتاه مدت در نظر گرفت.
  • صرفه اقتصادی: غالبا مدیران سایت هر دو ابزار رپورتاژ و بک لینک را با صرف هزینه، خریداری می کنند. هزینه ای که شما برای خرید بک لینک می کنید بیشتر از رپورتاژ است. زیرا بک لینک های خریداری شده بصورت مدت دار هستند و در پایان زمان مشخص شده نیاز به تمدید مجدد آنها دارید، اما برای رپورتاژ شما یک بار هزینه می کنید و آن را در سایت خود قرار می دهید.
  • رتبه سئو: موتورهای جستجو برای امتیاز دهی به سایت شما به هر دو گزینه رپورتاژ و بک لینک توجه می کنند. اگر تعداد بک لینک زیادی داشته باشید، اما سایت تان دارای متحوای با کیفیتی نباشد گوگل به معتبر بودن بک لینک های شما شک می کند و از طرفی استفاده از محتوای با کیفیت و رپورتاژ بدون وجود بک لینک، زمان زیادی صرف می شود تا بازدیدهای سایت شما افزایش پیدا کند. در نتیجه استفاده همزمان از هر دو تکنیک برای بهبود رتبه بندی موتور های جستجو توصیه می شود.
  • نحوه مدیریت: مدیریت رپورتاژ  بعلت قرار گیری در سایت خودتان، مستقیما توسط شما انجام می شود و می توانید آن را براحتی مدیریت کنید، اما بک لینک ها در دیگر سایت ها قرار می گیرد که مدیریت آن توسط دیگران انجام می شود.

واکنش موتور جستجو نسبت به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

  • واکنش موتور جستجو نسبت به خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

موتور جستجو نسبت به خرید بک لینک بسیار حساس است و حتی الگوریتمی برای این کار طراحی کرده است، اما در مورد رپورتاژها، کیفیت نوشتاری و کپی نبودن از دیگر سایت ها را بررسی می کند.

اهمیت عدم استفاده از بک لینک های انبوه و خریداری شده اینقدر برای موتور جستجویی همانند گوگل اهمیت دارد که الگوریتم ضد اسپمی به نام پنگوئن را رونمایی کرده است. این الگوریتم در سال 2012 برای شناسایی بک لینک های غیر طبیعی و نامعتبر بوجود آمد. عملکرد این الگوریتم یا ربات به این صورت است که در دوره های زمانی مشخص به سایت ها سر می زند و اگر نشانه هایی از لینک سازی غیر طبیعی یافت، سایت مورد نظر را مورد جریمه قرار می دهد. قبل از ساختن الگوریتم پنگوئن دیگر ربات های گوگل فقط به تعداد لینک های سایت توجه می کردند و هیچ گونه توجهی به کیفیت محتوای سایت و رپورتاژها نمی کردند. پنگوئن بر روی لینک سازی اسپم و بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای سایت تمرکز دارد. مناسب ترین راه برای در امان ماندن از جریمه های ربات پنگوئن، توجه به نیاز های کاربر و تهیه محتوای سودمند برای آنها است. و اگر از رپورتاژ استفاده می کنید به کیفیت آنها توجه داشته باشید و در صورت خرید بک لینک، تعداد محدودی از آنها را سفارش دهید و مطمئن شود که در سایت های معتبر قرار می گیرند.
رپورتاژ آگهی یا بک لینک؛ کدام یک مناسب تر است؟

رپورتاژ آگهی یا بک لینک؛ کدام یک مناسب تر است؟

اگر تا اینجای متن همراه ما بوده باشید با رپورتاژ، بک لینک و تفاوت آنها آشنا شدید. حالا این سوال اساسی پیش می آید که کدام دو روش برای شما مناسب تر است؟ برای جواب به این سوال، سایت ها را می توان به دو دسته کم سابقه و حرفه ای تقسیم بندی کرد.

اگر سایت شما تازه شروع بکار کرده است و سابقه کمی دارد و بک لینک از سایر سایت ها ندارد و یا بک لینک های کمی دارد برای حساس نشدن ربات های گوگل روی سایت شما، بهتر است با رپورتاز آگهی و تولید محتوا شروع کنید. با این استراتژی در کنار صرفه جویی مالی می توانید سایتی با کیفیت بوجود بیاورید و بک لینک های طبیعی نیز جذب کنید.

اما اگر سایت شما یک سایت حرفه ای و با سابقه است که در کنار محتوا و رپورتاژهای با کیفیت، دارای بک لینک هایی هم از سایر سایت ها هستید، برای رقابت با دیگر رقیبان بهتر است از بسته های بک لینک برای بهبود سئو استفاده کنید.

در این متن تلاش کردیم تا دید شما را نسبت به رپورتاژ و بک لینک بازتر کنیم. کارشناسان ما در 1رپورتاژ آمادگی دارند تا نیازمندیهای سایت شما را شناسایی و راهکارهای مناسب را ارائه کنند. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق سایت یا تلفن های مجموعه، با یک رپرتاژ در تماس باشید.