یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
چگونه برای رپورتاژ آگهی تیتر جذاب بنویسیم؟

برای اینکه بتوانیم رپورتاژی جذاب و خواندنی داشته باشیم، باید از تیترهای جذاب نیز استفاده کنیم، زیرا به کارگیری تیترهای جذاب می تواند به نوشته ی ما رنگ و روی تازه ای دهد و سبب شود که خواننده بیشتر از قبل مشتاق به خواندن آن شود.
اینکه چگونه می توانیم برای رپورتاژ آگهی خود، تیتری جذاب بنویسیم بستگی به سلیقه مخاطب دارد! به عبارتی این مخاطب است که تعیین می کند که تیتر ما جذاب است یا نه!
چگونه؟ به این صورت که هر چه قدر واکنش های مثبت و تأثیرگذاری متن ما بالا باشد، این بدان معنی است که رپورتاژ ما نیز جذاب می باشد؛ اما این چه ربطی به تیتر نوشته ما دارد؟ باید بدانید که تولید محتوایی پربازده و خواندنی مشروط بر داشتن تیتر و سرتیترهای جذاب است.

نوشتن تیتر جذاب رپرتاژ آگهی چه تاثیری در موفقیت آن دارد؟

نوشتن تیتر جذاب رپرتاژ آگهی چه تاثیری در موفقیت آن دارد؟

همانطور که می دانید هر نوشته ای اعم از نوشته های تجاری، خبری، ادبی، روایی و ... باید چهارچوب مشخصی نیز داشته باشند، این چهارچوب را می توان با نوشتن تیترهای درست و اصولی برای نوشته تعریف کرد.
از این رو اگر شما تیتر خوبی برای محتوای خود انتخاب نکنید، نمی توانید محتوای چندان جذابی نیز بنویسید، زیرا تیترها و سرتیترها اغلب جهت دهی مشخصی به متن ما می دهند، از این رو یک تیتر بد می تواند سبب تولید محتوای بی ربط که دارای عبارت های غیرضروری است شود و یا چندان مخاطب را ترغیب به خواندن نکند، از این رو نباید میزان تأثیرپذیری متن نسبت به سرتیترها را نادیده گرفت.
نکته مهمتر دیگر این می باشد، مخاطب در وهله اول که با محتوای شما مواجه می شود، ابتدا تیتر شما را می خواند و سپس تصمیم می گیرد که متن شما را بخواند یا نه!
پس به عبارتی می توانیم بگوییم که تیترها شناسه های مهمی برای محتوای ما هستند که نقش کلیدی و اصلی دارند.
از این رو صرف زمان برای نوشتن یک سرتیتر خوب می تواند بسیار مؤثرتر از صرف زمان برای نوشتن متن باشد، شاید برای شما نیز جالب باشد بدانید اکثر افرادی که به واسطه گوگل وارد سایتی می شوند، قبل از خواندن متون، ابتدا به وارسی سرتیترها می پردازند و سپس تصمیم می گیرند متن را بخوانند یا نه! پس تنها چند ثانیه برای نگه داشتن مخاطب و ایجاد اشتیاق وی به خواندن متنمان وجود دارد، این چند ثانیه مهم اغلب به سرتیترها بستگی دارد.

تیتر جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

تیتر جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما نیز تصمیم دارید تیترهایی جذاب تر از قبل بنویسید، پس باید با ویژگی های جذاب ترین تیترها آشنا شوید؛ پس با ما همراه باشید:
• یک تیتر جذاب در ابتدا باید به زبانی ساده و روان باشد؛ شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مخاطبین شما ممکن است از هر قشری با هر سطح سوادی باشند، از این رو باید به گونه ای تیتر خود را بنویسید که برای همه قابل فهم و گویا باشد.
به همین دلیل از به کارگیری واژگان سخت و دشوار، صرفا برای بالا بردن سطح ادبی متنتان اجتناب کنید و سعی کنید تیتری ساده برای محتوای خود انتخاب کنید تا در نگاه اول قابل فهم باشد.
• خلاقیت داشته باشید؛ اگر کلمه کلیدی خود را در گوگل سرچ کنید، با سایت های زیادی رو به رو خواهید شد که احتمالاً اغلب آن ها تیترهای مشابه و حتی یکسانی دارند، از این رو ممکن است مخاطب تنها به استفاده از محتوای یکی از این سایت ها بسنده کند؛ اما اگر شما تیتر خلاقانه ای نوشته باشید، احتمال تبدیل شدن مخاطب به مخاطب هدف شما بیشتر است.
• تیتر شما باید مورد اعتماد باشد؛ گاهی برای جلب نظر مخاطب، افراد زیادی تیترهای اغراق آمیزی می نویسند و با دستاویز شدن به این روش، سعی بر تحریک مخاطب برای خواندن محتوای خود دارند، اما این یک انتخاب اشتباه است؛ چرا؟
زیرا سبب سلب اعتماد مخاطب می شود و به جای جذب وی، نتیجه برعکس می دهد، شما باید به گونه ای رفتار کنید که مخاطب خود تصمیم بگیرد که به شما اعتماد کند یا نه.

ویژگی های یک تیتر جذاب
• تیتر شما باید همانی باشد که مخاطب به دنبال خواندن آن است؛ در اینجا شما باید خود را جای مخاطب بگذارید، سوال هایی که ممکن است برای وی پیش بیاید را بنویسید و با تحلیل و بررسی آن ها در نهایت متناسب با نیاز مخاطب، تیترنویسی کنید.
زیرا هر چه قدر به این موضوع اهمیت دهید خواهید توانست مخاطب هدف بیشتری را به سمت خود جذب کنید، زیرا تیترهایی که بر اساس نیاز مخاطب نوشته می شوند، به راحتی مخاطب را درگیر خود می کنند و وی را وادار به خواندن متن می کنند.
• از خودستایی در سرتیترها بپرهیزید! اگر قرار است سرتیتری بنویسید که با ستایش و تعریف و تمجید از خود، سبب ارتقا مقام خود در ذهن خواننده شوید، باید به شما بگویم که دست نگه دارید! زیرا تنها زمان و هزینه خود را هدر می دهید.
امروزه مقوله نوشتن سرتیتر به قدری اهمیت دارد که افراد زیادی قبل از شروع به نوشتن در این مرحله مکث طولانی تری می کنند و سعی می کنند سرتیترهای تأثیرگذار و خواندنی تری بنویسند.
نکاتی که در بالا ذکر شد از مهم ترین نکاتی هستند که می توانند به شما در نوشتن یک سرتیتر جذاب کمک کنند. سایت یک رپرتاژ با مطالب خود به شما کمک می کند تا بتوانید از اهمیت این موارد آگاه شوید. شما می توانید برای سفارش یک رپرتاژ حرفه ای، با کارشناسان ما تماس بگیرید.