یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در برندینگ

قطعاً تا به حال برایتان پیش آمده است که در فضای رسانه ها مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه ها و مجلات به ویژه فضای اینترنت با گزارش های خبرهایی مواجه می شویم که توضیحاتی را راجع به محصولات جدید و یا خدمات بارز شرکت های خوشنام و مطرح را در قالب یک گزارش یا خبر به ما می دهند. اگر بخواهیم واقع بینانه به این امر نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم که به نوعی تبلیغات مدرن است که آن را با برنامه ریزی های قبلی اجرا کرده‌اند. این روش تبلیغاتی امروز به نام رپورتاژ آگهی معروف شده است و در رسانه های خبری معتبر و همچنین سایت های مطرح به عنوان موثرترین راه برای تبلیغات اینترنتی و سئو معروف شده است.
بارزترین مشخصه و برترین نکته مثبتی که این روش دارد، این است که ضمن اینکه در در مقایسه با سایر تبلیغات اینترنتی توجهات و مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند، بلکه بر سئوی سایت تاثیر والا و بسزایی را می گذارد. بر هیچ کس پوشیده نیست که رپورتاژ آگهی در برندینگ بی تاثیر نیست. اگر شما هم می خواهید با رپورتاژ آگهی و تاثیر آن در برندینگ آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم که مقاله امروز ما را تا پایان همراهی نمایید؛ امیدواریم بتوانیم اطلاعاتی درخور و مناسب را در این زمینه ارائه دهیم.

رپورتاژ آگهی و برندینگ چگونه بر هم اثر می گذارند؟

رپورتاژ آگهی و برندینگ چگونه بر هم اثر می گذارند؟

پیش از بیان هر چیزی لازم می دانیم تا شما را آگاه کنیم که رپورتاژ آگهی و برندینگ تاثیرات متقابلی را روی هم می گذارند. همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از بهترین و مدرن ترین راه های تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است و منظور از برندینگ همان برند سازی بوده که امروزه در حال حاضر تمامی برندهای خوشنام و بزرگ دنیا از آن استفاده می کنند.
آنچه که باعث تفاوت و تمایز رپورتاژ آگهی با سایر روش های تبلیغاتی شده است این است که در رپرتاژ آگهی به نوعی از تبلیغ غیر مستقیم استفاده می شود. به این منظور که مشتری ها و مخاطب ها در هنگام پخش آن به صورت مشتاقانه خبر را تا پایان دنبال می کنند همین مسئله باعث می‌شود تا رپورتاژ آگهی به عنوان تاثیرگذارترین روش تبلیغاتی شناخته شود.
پس احتمالاً تا اینجای کار متوجه شده‌اید که منظور از رپرتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که بیشتر اوقات در قالب مقاله یا مصاحبه در وب سایت های خبری پر بازدید منتشر می‌شود. اگر رپورتاژ آگهی در قالب یک مقاله با عنوانی قوی و گیرا باشد قطعاً تاثیر بیشتری روی برندینگ خواهد داشت حال اگر تعدادی تصاویر جذاب هم به مقاله بیافزاییم تاثیر آن دو چندان خواهد شد.
این خبر تبلیغاتی که قصد انتشار آن را داریم برای اینکه تاثیر بهتری روی برندینگ داشته باشد می بایست توسط یک خبرنگار شناخته‌شده و حرفه ای در زمینه برندینگ و بازاریابی و همچنین مهندسان سئو ساخته شود.

نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟
نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ چیست؟

رپرتاژ آگهی در برندینگ دارای نقاط قوت و مزیت های زیادی است که در ادامه به چند نمونه آن اشاره خواهیم کرد. رپورتاژ آگهی در برندینگ در وبسایت ها و خبرگزاری های بسیار پر بازدید و معتبر انتشار داده می شود که یکی از نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ به شمار می‌رود. نقطه قوت دوم این است که محتوای رپورتاژ آگهی در برندینگ به گونه ای است که با توجه و سلایق مخاطبان کاملاً سازگاری دارد و می تواند هر نوع مخاطب با هر سلیقه ای را به خود جذب کند. تا اینجای کار شاید سوالی که ذهن همه شما خوانندگان عزیز را به خود مشغول کرده این باشد که آیا رپورتاژ آگهی در سئوی سایت نقشی دارد یا خیر؟
پاسخ این سوال قطعاً مثبت است چراکه در مطلب رپورتاژ حداقل سه کلمه کلیدی را به سایت سفارش دهنده لینک می کنند و طبق جدیدترین الگوریتم گوگل لینک کردن کلمات باعث افزایش بازدید وب سایت ها و به تبع آن افزایش رنک و رتبه سایت می شود. یکی دیگر از نقاط قوت رپورتاژ آگهی در برندینگ به چیستی و ماهیت رپرتاژ برمیگردد به این منظور که رپرتاژ تنها روشی از تبلیغات است که فاقد هرگونه محدودیت زمانی است و تا بی نهایت در سایت‌های مربوطه باقی می ماند. به همین خاطر است که می‌گویم رپرتاژ آگهی در برندینگ بیشترین میزان تأثیر را بر سئو می گذارد.

برندینگ
برندینگ

همگان این را می‌دانند که برند یک شرکت معرفی کننده هویت آن شرکت است. اکثراً برند را متناسب با کسب و کار آن شرکت معرفی می کنند. این را هم می دانید که اگر یک شرکت بتواند به وسیله یک کمپین بازاریابی پرقدرت اقدام به معرفی برند خود کنند قطعاً فروش محصولات آن شرکت بسیار پر رونق تر و آسانتر خواهد شد. اما مشکلی که شرکت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که امروز در بازارهای رقابتی همه شرکت ها توانایی آن را ندارند که برندینگ موفق و موثری را داشته باشند.
به تبع آن سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان در ذهن مشتری به یک برند ماندگار تبدیل شد؟ پاسخ این سوال ساده است چرا که وجود رپرتاژ آگهی کار را آسان کرده و توانسته است در طی بازه زمانی کوتاه مدتی به یکی از محبوب ترین و بهترین روش های برندینگ اینترنتی تبدیل شود.
جالب است بدانید که بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار برندهای خوش‌نام و معروفی مانند سامسونگ و هواوی دنبال کننده تبلیغات از طریق رپرتاژ آگهی هستند. چرا که این دسته از افراد به این باور رسیده اند که رپرتاژ آگهی در برندینگ تاثیر مستقیم و بسزایی را دارد. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از رپرتاژ آگهی ارائه دهیم باید به این مسئله اشاره کنیم که به معنای گزارش خبر های تبلیغاتی است که هدف اصلی آن شناساندن محصولات مختلف از برندهای مختلف است.
روند کلی تولید کنندگان محتوای رپورتاژ آگهی به این صورت است که متن محتوا را با استفاده از یک یا چند کلمه کلیدی لینک می کنند به وب سایتی که ارائه دهنده تبلیغات است.

سخن پایانی و جمع بندی
سخن پایانی و جمع بندی

تنها در صورتی می‌توانیم بگوییم که رپرتاژ آگهی روی برندینگ تاثیر مستقیم و به سزایی را دارد که توانایی این را داشته باشد که هیجان و علاقه را در مخاطب ایجاد کند این امر می تواند در راستای توسعه و معرفی یک برند کمک شایانی کند. اگر بخواهیم تأثیرات رپورتاژ آگهی بر برندینگ را دسته بندی کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم که اولاً رپرتاژ آگهی حس خوب برند را به کاربر القا می‌کند و به عنوان دومین تاثیر می‌توانیم به ماندگار بودن رپرتاژ از سایتها و عدم حذف آنها اشاره کنیم.
سوما شرکت ها می توانند از طریق رپورتاژ آگهی اعتبار برند خود را در نزد گوگل افزایش و ارتقا دهند. به عنوان چهارمین تاثیر می توانیم به این اشاره کنیم که رپرتاژ در واقع یک پل ارتباطی است که می توان از طریق آن با بیوگرافی مدیران و صاحبان برند ها آشنا شد.
در یک کلام رپورتاژ آگهی می‌تواند داستان پر فراز و نشیب صاحبان برند را در زمینه ی شکل گیری و توسعه آن برند و همچنین تلاش آنها در راستای رفع نیازهای مردم بازگو کند. در پایان اگر شما هم برای توسعه و ارتقای برند خود نیاز به انتشار رپرتاژ آگهی یا نگارش حرفه ای آن دارید، با مجموعه یک رپرتاژ در تماس باشید و حداکثر بهره و استفاده را از راهنمایی های کارشناسان با تجربه ما ببرید. شیوه نگارش و لینک کردن کلمات کلیدی نیازمند تجربه و دانش کافی است و نمی توان این کار مهم را به افرادی بی تجربه سپرد.