یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی چیست؟

تمامی برندهای آنلاین و کسب و کارهای مختلف برای موفقیت در کارشان نیاز به تبلیغات خوب و دیده شدن دارند. رپورتاژ آگهی یکی از جدید ترین روش های تبلیغات آنلاین است که در چند وقت اخیر بسیار مورد توجه بوده و محبوب شده است.
رپورتاژ آگهی یک تکنیک هوشمندانه و موثر است که تبلیغ محصولات و خدمات را به طور غیر مستقیم انجام می دهد. این نوع تبلیغات معمولا به صورت متنی آموزنده یا خبری جذاب در سایتی دیگر قرار داده می شود و خوانندگان را به آن جذب می کند.
در میان این متن به اسم برند اشاره می شود و آن مطلب به طور زیرکانه متن را به خدمات یا محصولات برند ذکر شده ربط می دهد. در نتیجه خواننده متن نیز به طور غیر مستقیم با آن برند آشنا می شود. شابد برایتان سوال باشد که چرا به جای تبلیغات کلیکی و ویدیویی از این روش استفاده می شود. در ادامه این مقاله این مسئله را برایتان توضیح خواهیم داد.

نحوه عملکرد رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی چه تفاوت هایی دارد؟
نحوه عملکرد رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی چه تفاوت هایی دارد؟

هنگامی که برنامه ای در تلوزیون تماشا می کنیم یا مشغول به مطالعه محتوای مورد علاقه خود در یک وب سایت هستیم، اگر ناگهان با یک آگهی تبلیغاتی مزاحم رو به رو شویم حتما آزرده می شویم و به آن آگهی توجه نمی کنیم.
برای جلوگیری از این اتفاق و جلب نظر مخاطب، در تبلیغات به روش رپورتاژ آگهی با ارائه دادن یک محتوای جذاب و آموزنده باعث می شویم که مشتری خود مطلب تبلیغاتی را مطالعه نموده و از آن استفاده کند. در این صورت هر چقدر هم که در متن به اسم برند اشاره شود مخاطب احساس آزردگی نمی کند.
از تفاوت های روش رپورتاژ آگهی با تبلیغات کلیکی می توان به این موضوع اشاره کرد که در تبلیغات کلیکی برخلاف رپورتاژ آگهی، برای قرار دادن آن در یک سایت هزینه ای نمیکنید. در واقع به اندازه ای که افراد روی آن تبلیغ کلیک می کنند باید هزینه پرداخت شود.
برای مثال اگر هزینه یک کلیک برای تبلیغات کلیکی پنج هزار تومان باشد، با کلیک کردن ده نفر روی آن هزینه ۵۰ هزار تومان بابت آن تبلیغ باید پرداخت شود. با این حال در تبلیغات به سبک رپورتاژ آگهی باید پیش از قرار دادن آن روی وب سایت، مبلغ هزینه پرداخت شود.

مقایسه تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی

مقایسه تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام روش تبلیغاتی برای کسب و کارتان بهتر است لازم است آنها را باهم مقایسه کرده و معایب و مزایای هر یک را به خوبی بررسی کنیم.
اگر زمان برایتان مسئله مهمی باشد، تبلیغات کلیکی نسبتا سرعت بیشتری در جذب مخاطب دارد. در نتیجه برای وقتی که بخواهید در کوتاه ترین زمان افزایش فروش داشته باشید و نخواهید صبر و حوصله زیادی به خرج دهید این روش مناسب تر است.
البته این امکان هم وجود دارد که فردی به طور اتفاقی به روی تبلیغ کلیک کرده و سر از صفحه شما در آورد و فورا از آن خارج شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید صفحه تبلیغاتی را جذاب طراحی کنید. در سال ۲۰۰۷ نشریه ای اقدام به مقایسه تبلیغات به دو روش کلیکی و رپورتاژ آگهی برای یک محصول یکسان کرد
نتیجه این بود که رپورتاژ آگهی ۸۱ درصد فروش بیشتری نسبت به روش دیگر دارد. آن نشریه علاوه بر آن اعلام کرد که خواننده ها ۵۰۰ برابر بیشتر به خواندن مطالب رپورتاژ آگهی علاقه دارند. از رپورتاژ آگهی زمانی باید استفاده کنید که نرخ تبلیغاتتان کاهش پیدا کرده باشد یا بخواهید با نوع خاصی از مخاطبان ارتباط برقرار کنید.
در واقع رپورتاژ آگهی تاثیر بسیار خوبی به دنبال دارد و به خصوص باعث افزایش آگاهی از برند می شود. در مقایسه با دیگر روش های تبلیغات، رپورتاژ آگهی چند ویژگی مهمی دارد که شامل دور زدن ضد تبلیغ ها، افزایش تعامل با مشتری و داشتن فضای بیشتر برای ارجاع او به خرید است.
خیلی از کاربران فضای مجازی از طریق روش هایی کارهایی را انجام می دهند که تبلیغات مختلف برایشان نمایش داده نشوند. مخصوصا اگر آنها با تکنولوژی و اینترنت آشنایی بیشتری داشته باشند. رپورتاژ آگهی از این نظر نسبت به تبلیغات دیگر برتری دارد چرا که برای همه کاربران اینترنت قابل نمایش است.
به همین خاطر زمانی که نرخ کلیک تبلیغات پایین باشد، این روش بهترین گزینه جایگزین است. از آنجایی که رپورتاژ آگهی همانند روش های تبلیغاتی دیگر برای مخاطب آزاردهنده نیست، تعامل مشتری بیشتر اتفاق می افتد. دلیل آن هم این است که مشتری خود انتخاب می کند صفحه تبلیغ را باز و مطالب آن را مطالعه کند.
همچنین باید توجه داشت که اگر رپورتاژ آگهی مناسب و با کیفیت باشد به طور طبیعی بین مشتریان معروف می شود و ممکن است که در شبکات اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شوند. رپورتاژ آگهی نسبت به باقی روش های تبلیغات، فضای بیشتری برای ارجاع خریدار دارد.
چرا که در این روش می شود بیشترین میزان توضیحات را قرار داد و این باعث می شود که مخاطب درک بهتری از برند و خدمات و محصولات آن داشته باشد و بتواند با علم بیشتری اقدام به خرید کند.

سفارش رپورتاژ چه مزایایی نسبت به تبلیغات کلیکی دارد؟

سفارش رپورتاژ چه مزایایی نسبت به تبلیغات کلیکی دارد؟

از مزیت های رپورتاژ آگهی می توان به قابل اعتماد بودن آن اشاره کرد. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، متن رپورتاژ آگهی جذاب، مفید، کاربردی و دلسوزانه است و برای مشتری دوستانه به نظر می آید. همین موضوع باعث می شود که این روش نتیجه بهتری نسبت به روش تبلیغات کلیکی داشته باشد.
برند سازی مسئله دیگری است که تفاوت بین این دو روش را مشخص می کند. هنگامی که تبلیغات به روش کلیکی را انتخاب می کنید تمام معرفی خدمات یا محصولاتتان به یک کادر کوچک محدود می شود. اما زمانی که بخواهید تبلیغات کسب و کارتان را از روش رپورتاژ آگهی پیش ببرید،
صفحه ای کامل را در اختیار خواهید داشت و می توانید به بررسی و معرفی کامل برند خود بپردازید. برای مشتریان مخاطب، تنها ورود به یک صفحه با کلیک کردن و چک کردن قیمت ها برای تصمیم خرید کافی نیست.
اما زمانی که مشتری توضیحات کامل و مفصلی را می خواند و پی می برد که آن محصولات یا خدمات دقیقا به چه دردش می خورند و چه ویژگی هایی دارند بیشتر متقاعد می شود که از آن برند خرید کند. نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که موتورهای جست و جو گر مانند گوگل می توانند تبلیغ ها را تشخیص دهند. بنابراین اگر از تبلیغات کلیکی استفاده کنید ممکن است بازدیدهای مستقیم زیادی دریافت کنید اما نرخ پرشتان هم زیاد خواهد بود. اما زمانی که مطلبی درباره معرفی کار و خدماتتان منتشر می کنید، موتورهای جست و جو آن را به عنوان تبلیغات به حساب نمی آورند و از طرفی رپورتاژ آگهی از ارزش سئوی بالایی برخوردار خواهد بود.

مزایای سفارش رپورتاژ نسبت به تبلیغات کلیکی
مزایای سفارش رپورتاژ نسبت به تبلیغات کلیکی

این امر باعث می شود که نتایج جست و جو کمی بالاتر برود. در کل رپورتاژ آگهی باعث می شود درآمد بیشتری به دست آورید و بازدهی بسیار خوبی داشته باشید. تبلیغات کلیکی می توانند در روزهای نخست به دردتان بخورد و به افزایش فروش کمک کند اما مدت زمان کاربردش کوتاه مدت است.
در مقابل رپورتاژ آگهی همچون کاشت یک دانه در خاک می ماند و می تواند در دراز مدت نیز نتیجه بخش باشد. مبلغی که در طی یک ماه برای تبلیغات کلیکی هزینه می کنید می تواند برای رپورتاژ آگهی سرمایه گذاری شود و برای مدتی طولانی برایتان سود دهی داشته باشد.
علاوه بر آن قرار دادن آگهی تبلیغات کلیکی معمولا قراردادی است و پس از گذشت مدتی از وب سایت برداشته می شود. اما یک بار سفارش دادن رپورتاژ آگهی برای همیشه روی سایت قرار می گیرد. نکته دیگر در خصوص تبلیغات کلیکی این است که سایت های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی همیشه قابل اعتماد نیستند!
آنها گاهی کلیک هایی مصنوعی برای صفحه تان ایجاد می کنند تا از شما مبلغ بیشتری دریافت کنند. کلیک های مصنوعی هیچ منفعتی برای شما ندارند و تنها به کارتان لطمه می زنند. با این حال برای رپورتاژ آگهی ایجاد کلیک مصنوعی امکان پذیر نیست.

جمع بندی
جمع بندی

در این مقاله به بررسی و مقایسه دو روش رایج انجام تبلیغات یعنی تبلیغات کلیکی و رپورتاژ آگهی پرداختیم و دلایل ارجحیت داشتن روش رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات کلیکی را بیان کردیم. در نتیجه اگر قصد داشتید که در مدت زمان کوتاه نتیجه بگیرید، بد نیست که روش تبلیغات کلیکی را امتحان کنید.
البته اگر می خواهید که در مدت طولانی و به اندازه زیاد افزایش فروش محصول یا ارائه خدمات داشته باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از روش رپورتاژ آگهی است. به طور کلی تفاوت ها بین روش های بیان شده وجود دارد و قصد شما در مورد فعالیتتان می تواند تعیین کننده انتخاب نحوه تبلیغات باشد.
توصیه می کنیم که هم حال و هم آینده کار خود را ببینید تا بتوانید به درستی تصمیم گیری کرده و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. در مورد نرخ تبلیغات نیز باید بیان کرد که محل قرار گیری تبلیغ در صفحه سایت و حتی رتبه سایت در این مسئله مهم است. می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار، سایت یک رپرتاژ را کامل مطالعه کرده و از خدمات آن بهره ببرید.
شما می توانید سوال های خود را از یک رپرتاژ بپرسید و بعد با خیال راحت کار را به یک رپرتاژ بسپارید. چرا که از قدیم گفته اند کار را باید به کاردان سپرد.