یک رپورتاژ رایگان با ثبت نام در یک رپورتاژ هدیه بگیرید!

دریافت رپورتاژ رایگان
کمپین رپورتاژ آگهی اثربخش

تبلیغات از گذشته تا امروز هدف اصلی کسب و کارهای گوناگون برای دیده شدن و شناخت بهتر و بیشتر برند شناخته می شود. تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی دارند از ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری گرفته تا رپورتاژ آگهی همه و همه کمک به شناخته شدن برند شما می کند. اما هدف انتشار رپورتاژ چیست؟ مخاطب هدف رپورتاژ آگهی شما چه کسانی هستند؟ روش موثر نوشتار آگهی برای جذب کاربر هدف چگونه است؟ تمامی پرسش های فوق سوالاتی هستند که هنگام تهیه کمپین رپورتاژ آگهی اثر بخش باید مورد توجه شما قرار گیرند. در ادامه این مطلب به این سوالات و نیازمندی های مختلف یک کمپین رپورتاژ آگهی موفق پاسخ خواهیم داد، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع رپورتاژ

انواع مختلف یک رپورتاژ

رپورتاژ آگهی با اهداف گوناگونی ساخته و منتشر می شود. همچنین نوع رپورتاژ آگهی نیز متفاوت است. نیازهای مختلف، سایت های متفاوت، کاربران هدف گوناگون و… نوع رپورتاژ آگهی شما را دست خوش تغییر می کند. بهتر است برای انتشار یک رپورتاژ اثر بخش و موثر برای کسب و کارتان انواع رپورتاژها را بشناسید و به این وسیله به هدف خود نزدیک تر از قبل شوید.

رپورتاژهای مقایسه محور

در متن این رپورتاژها مدیر کسب و کار سعی در مقایسه محصول خود با محصولات مشابه در بازار می کند. در این روش مخاطب می تواند مزایا یا معایب محصول را با محصولات مشابه مورد بررسی قرار دهد. در این گونه رپورتاژها بهتر است تا به دور از اضافه گویی و با بیانی صادقانه سعی در متقاعد کردن مخاطب برای خرید محصول و یا خدمات خود کنیم. در این نوع آگهی مخاطب تصمیم گیرنده اصلی برای انتخاب شما است.

رپورتاژ تبلیغاتیرپورتاژ تبلیغاتی
در این نوع رپورتاژ سعی می شود تا به صورت نامحسوس جهت برطرف کردن نیاز کاربر برند خود را پیشنهاد کنید. برای نوشتن این نوع رپورتاژ باید نگاهی بی طرفانه داشت و محصول یا خدمت مورد نظر را به شکل مشخص بولد کرد تا توجه کاربر به آن جذب شود. معمولا رپورتاژهای تبلیغاتی برای کسب و کارهایی که تازه به وجود آمده اند و یا خدمت جدیدی را می خواهند معرفی کنند کاربرد خوبی دارد.

رپورتاژهای خبری

در این نوع رپورتاژ مخاطب در واقع در حال مطالعه یک خبر مهم است. شیوه نوشتار باید به گونه ای باشد که مخاطب تصور یک تبلیغ را نکند. این نوع رپورتاژها با اعداد و ارقام سر کار دارند و برای اثر بخشی بهتر از این طریق اعتماد مخاطب را به خود جلب می کند. هر چه مخاطب کمتر حس کند که یک محتوای تبلیغاتی در دل یک رپورتاژ خبری گذاشته شده اثر گذاری رپورتاژ بیشتر خواهد بود و همین یک نکته ساده رپورتاژ خبری را به یکی از بهترین انواع رپورتاژ آگهی بدل کرده است.

قبل از انتشار به چه موادی باید توجه داشت

قبل از انتشار رپورتاژ به چه مسائلی باید توجه داشت
قبل از انتشار محتوای رپورتاژ باید نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم از انتشار رپورتاژ بیشترین بازخورد ممکن را دریافت کنیم. مهم ترین و اصلی ترین فاکتور پیش از انتشار رپورتاژ سئو داخلی سایت است. بهتر است تا پیش از انتشار به اندازه کافی روی سئو سایت و موارد دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنیم کار کنید.

سئو داخلی سایت

اگر میزان محتوای منتشر شده در سایت شما پایین است و یا لینک سازی های سایت به درستی انجام نشده است بهتر است تا پیش از انتشار هر رپورتاژی اقدام به تقویت سایت خود کنید. اینگونه می توانید با جذب مخاطب از رپورتاژ منتشر شده یک بستر مناسب برای او ایجاد کنید تا با اعتماد کامل اقدام به خرید یا دریافت خدمات شما کند.

یافتن رسانه مناسب

پیدا کردن رسانه مناسب یکی از مهم ترین فاکتورهای شما جهت انتشار رپورتاژ خواهد بود. سعی کنید حوضه رسانه مد نظر شما با سایت شما همخوانی قابل قبولی داشته باشد. به عنوان مثال اگر خدمت شما مربوط به تخصص خاصی باشد رسانه های فعال در خوصه های عمومی نمی تواند انتخاب خوبی برای معرفی شما باشد. یا اگر قصد شناخته شده برند خود را دارید بهتر است تا با رسانه هایی که کاربران زیادی دارند همکاری کنید و به طور کلی انتخاب رسانه مناسب می تواند شما را به هدف مورد نیازتان نزدیک کند. همچنین با ابزار های موجود سعی در اطمینان از اعتبار سایت مورد نظر خود کنید.

انتخاب موضوع متناسب

پس از یافتن سایت مناسب مد نظر باید موضوع مناسبی را برگزید. برای انتخاب موضوع مناسب بهتر است تا به سوالاتی که کاربران برای پیدا کردن پاسخ آنها به جستجو پرداخته اند پاسخ دهید. موضوع انتخابی شما نباید قبلا در سایت مورد نظر وجود داشته باشد و اگر بتواند به نیاز کاربر پاسخ درستی دهد می تواند بسیار اثربخش ظاهر شود.

بررسی رقبا

برای انتشار یک رپورتاژ باید دید که رقبا کسب و کار شما چه اقدام تبلیغاتی برای معرفی برند خود انجام داده اند. اگر موضوعی مشابه در سایت دیگر باعث رشد رقبا شما شده است بهتر است تا با انتخاب عنوان نزدیک به نیاز کاربر پاسخ دهید تا بهترین برداشت را از رپورتاژ خود داشته باشید. اگر در سایت مد نظر شما رپورتاژی با مضمون رپورتاژ شما وجود دارد بهتر است تا قبل از انتشار رپورتاژ آن را مطالعه کنید و لحن نوشتاری رپورتاژ را متناسب با آن انتخاب کنید بدین ترتیب کاربر احساس نمی کند که با تبلیغی متفاوت رو به رو شده است.

هدف از انتشار رپورتاژ چیست؟

انتشار رپورتاژ می تواند با اهداف مختلفی انجام شود. پس از شناخت انواع رپورتاژ و پیش نیازهای انتشار یک رپورتاژ باید بدانید تا به چه منظوری یک محتوای رپورتاژی را منتشر می کنید.

برندینگ یا معرفی برند

اگر سعی در معرفی برند دارید بهتر است هنگام نوشتن رپورتاژ در قسمت های مختلف آگهی نام برند خود را قرار دهید. نکته دیگر در رپورتاژ هایی که در معرفی برند حائز اهمیت است تعداد بالای بازدید کنندگان از سایت مد نظر شما جهت انتشار رپورتاژ است. با نام بردن اصولی در قسمت های مختلف برندتان گوگل با هر بار شناسایی شما به وبسایت شما اعتبار بیشتری می دهد و کمک به شناخته شدن شما می کند.

سئو خارجی و لینک سازی

اگر برای بهبود سئو خارجی سایت اقدام به انتشار رپورتاژ می کنید مسئله مهم و حیاتی لینک سازی مناسب و صحیح و رعایت کیفیت بالا در انجام این کار است. یکی از متداول ترین روش ها برای سئو خارجی سایت انتشار رپورتاژ آگهی است. البته بیشتر کسب و کارها امروزه با پیگیری هر دو هدف بیان شده اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی می کنند.

راهنمای ساخت کمپین رپورتاژ موفق

برای ساخت یک کمپین موفق و اثربخش باید به رسانه ای که انتخاب می کنید توجه کنید. فاکتورهایی که در ادامه بیان می کنیم به شما در انتخاب رسانه برای کمپین رپورتاژ کمک خواهد کرد.

دامین اتوریتی

یکی از هدف هایی که برای انتشار یک رپورتاژ دنبال می کنید تاثیر مثبت رسانه انتخابی روی صفحاتی از وبسایت شما است که در رپورتاژ به آن لینک داده اید. دامین اتوریتی را می توان یکی از مهم ترین عوامل ایجاد یک کمپین اثر بخش برای کسب و کار شما معرفی کرد. دامین اتوریتی در واقع به معنای طول عمر دامنه یک وبسایت است. هرچه عمر دامنه یک وبسایت بیشتر باشد اعتبار آن بیشتر است. در نتیجه گوگل نیز به آن سایت اهمیت بیشتری می دهد که این موضوع کمک به معرفی بهتر وبسایت شما می کند.

سئو داخلی رسانه مد نظر

در صورتی که رسانه ای که انتخاب کرده اید از سئو تکنیکال و داخلی خوبی برخوردار نباشد ممکن است بر وبسایت شما تاثیر منفی بگذارد. هنگام انتخاب یک رسانه حتما به سئو داخلی و خارجی آن توجه کنید چرا که با قرار گرفتن لینک سایت شما در آن رسانه گوگل امتیاز منفی به شما خواهد داد و هزینه های شما برای ارتقای سطح سایت خود به بن بست می رسد.

یونیک بودن محتوای رسانه

هرچه میزان محتوای کپی برداری شده در یک سایت بیشتر باشد آن سایت اعتبار کمتری دارد. بررسی محتوا هایی که پیش از این در رسانه مد نظر شما منتشر شده اند به شما کمک می کند تا بفهمید آیا این رسانه برای رپورتاژ شما مفید است یا خیر. همچنین بررسی اسپم اسکور یکی دیگر از فاکتورهای انتخابی شما برای یک رسانه مطلوب خواهد بود. اسپم اسکور در واقع میزان رفتارهای نامناسب مدیر یک رسانه برای گرفتن جایگاه و رتبه بالا در گوگل را نشان می دهد.

لینک سازی طبیعی

در انتشار رپورتاژ به گونه ای عمل کنید که کاربر احساس وجود یک تبلیغ را نکند. در واقع هنگام لینک سازی بر روی مواردی که می تواند نیاز واقعی کاربر را حل کند تاکید کنید تا با کلیک گرفتن مناسب هم امتیاز سایت شما بالا رود هم شناخت از محصول شما بیشتر شود.
رعایت سئو محتوایی
هرچقدر که لینک سازی شما و رسانه شما مناسب باشد در صورتی که محتوا شما سئو درون محتوایی خوبی نداشته باشد انتشار رپورتاژ کمک شایانی به شما نخواهد کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برای سایت های مختلف جهت پیاده سازی کمپین از محتوای یکسان استفاده نکنید.

کلام پایانی

رپورتاژ آگهی در صورتی که قواعد آن را رعایت کنید می تواند به کسب و کار شما رونق زیادی بدهد. با رپورتاژ مناسب در سایت های معتبر می توانید رفته رفته میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهید و با این افزایش رتبه بهتری در گوگل دریافت کنید. نقطه مقابل این فرایند نیز وجود دارد و ممکن است هزینه گزافی برای رپورتاژ انجام دهید اما بازخورد مناسب را از آن دریافت نکنید. تجربه شما از انتشار رپورتاژ چه بوده است؟ جای کدام فاکتور در این مطلب برای بهبود رپورتاژ خالی بود؟ با اشتراک نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.